آفتاب

شمار شهدای انتفاضه قدس به 79 تن رسید

شمار شهدای انتفاضه قدس به 79 تن رسید

ایرنا نوشت: از آغازانتفاضه قدس تا شامگاه یکشنبه 79 فلسطینی در درگیری با نظامیان و شهرک نشین های صهیونست به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری 'صفا' وزارت بهداشت فلسطین یکشنبه شب اعلام کرد که از ابتدای اکتبر تاکنون 79 فلسطینی شهید و بیش از سه هزار نفر زخمی شده اند.
وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه خود اضافه کرد: 17 نفر از این شهدا کودک و سه نفر از آن ها زن بودند.

براساس این گزارش، شمار شهدای کرانه باختری 60 شهید و شمار شهدای نوار غزه نیز به 18 تن رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین افزود: از ابتدای انتفاضه قدس تاکنون یکهزار و 248 شهروند فلسطینی در کرانه غربی و نوار غزه براثر برخورد گلوله جنگی و یکهزار و هشت نفر نیز بر اثر گلوله های فلزی با روکش پلاستیک مجروح شده اند.

براساس این گزارش، درکرانه باختری، 826 فلسطینی با گلوله جنگی و 895 نفر با گلوله پلاستیکی دارای هسته فلزی زخمی شدند و در نوارغزه نیز 422 فلسطینی بر اثر اصابت گلوله جنگی و 113 نفر با گلوله های فلزی با روکش پلاستیک زخمی شدند.
دراین مدت 247 شهروند فلسطینی نیز بر اثر کوفتگی و شکستگی ناشی از ضرب و شتم توسط نظامیان و شهرک نشین های صهیونیست و 24 نفر براثر سوختگی مجروح شدند.

از میان مجروحان کرانه باختری، 370 تن کودک بودند که 180 نفر با گلوله جنگی،120 نفر با گلوله های پلاستیکی دارای هسته فلزی، 30 نفر با بمب های صوتی و گازهای اشک آور و 40 نفر بر اثر ضرب و شتم زخمی شدند.

در نوارغزه نیز 170 کودک در درگیری با نظامیان صهیونیست و بیشتر آن ها براثر اصابت گلوله جنگی زخمی شده اند.
سرزمین های اشغالی از ابتدای ماه اکتبر (9 مهر) صحنه اعتراض های گسترده فلسطینیان به سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در قبال مسجدالاقصی و بیت المقدس اشغالی بوده که این دور تازه قیام فلسطینی ها علیه رژیم صهیونیستی به انتفاضه سوم یا انتفاضه قدس معروف شده است.

52261

کد N1022021

وبگردی