آفتاب

اتحادیه عرب: تحلیل‌ها درباره سقوط هواپیمای روسی به امنیت مصر ضربه می‌زند

اتحادیه عرب: تحلیل‌ها درباره سقوط هواپیمای روسی به امنیت مصر ضربه می‌زند

اتحادیه عرب با انتقاد شدید از تجزیه و تحلیل‌هایی که درباره دلایل سقوط هواپیمای روسی عنوان شده است، اعلام کرد: این مساله به امنیت مصر ضربه می‌زند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، احمد بن حلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد: نظرات و تحلیل‌هایی که درباره علت سقوط هواپیمای روسی عنوان می‌شوند تنها تلاش برخی برای سوءاستفاده از این اتفاق و ضربه زدن به امنیت مصر هستند.

اتحادیه عرب در حالی به دفاع از مصر پرداخته که بسیاری از کشورهای غربی انتقادات گسترده و شدیدی از قاهره کرده‌اند و هزاران گردشگر این کشور به دلیل اینکه علت سقوط هواپیمای روسیه احتمالا انفجار بمبی در این هواپیما بوده، این کشور را ترک می‌کنند.

اتحادیه عرب در ادامه با اینگونه موضعگیری‌ها مخالفت کرده و تاکید کرد، انتظار دارد که کشورهای غربی سیاست خود را با توجه به اهمیت ثبات مصر تغییر دهند.

هواپیمای ایرباس 321 روسیه تنها چند دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه شرم‌الشیخ مصر در صحرای سینا واقع در شمال شرق مصر سقوط کرد و تمامی 224 سرنشین آن کشته شدند.

گروه تروریستی داعش پس از این حادثه چند بار مسوولیت انفجار این هواپیما را برعهده گرفت و دولت‌های آمریکا و انگلیس که شروع به خارج کردن اتباع خود از شرم‌الشیخ کرده بودند، این احتمال را بالا دانستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز صدور دستور سرویس امنیت فدرال روسیه مبنی بر تعلیق پروازها به مصر تا زمان مشخص شدن دلایل این فاجعه را تایید کرد. کشورهای بلژیک، انگلیس و اسپانیا نیز به شهروندان خود نسبت به سفر به شرم‌الشیخ هشدار دادند.

همچنین 10 شرکت هواپیمایی کشورهای عربی و اروپایی پرواز هواپیماهای خود را بر فراز شبه‌جزیره سینا ممنوع کردند.

انتهای پیام

کد N1022013

وبگردی