آفتاب

درخواست مقام ارشد سازمان ملل برای کمک به آوارگان سوری

درخواست مقام ارشد سازمان ملل برای کمک به آوارگان سوری

رییس برنامه توسعه سازمان ملل گفت، باید فراتر از ارائه کمک گام برداشت و به آوارگان سوری امکان زندگی کردن داد.

رییس برنامه توسعه سازمان ملل گفت، باید فراتر از ارائه کمک گام برداشت و به آوارگان سوری امکان زندگی کردن داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، هلن کلارک، رییس برنامه توسعه سازمان ملل در جریان سفرش به اردن گفت:‌ کمک‌های مالی کافی برای انجام هرگونه تغییر ضرورت دارد. در سال جاری اهداکنندگان بین‌المللی نیمی از مبلغ 5 / 4 میلیارد دلاری را برای آژانس های کمک رسان به منظور کمک به سوری های ساکن در کشورهای همسایه تامین کرده اند.

وی ادامه داد:‌ مساله حساس برای آوارگان سوری و کشورهایی که این افراد در آنجا پناه گرفته اند، حمایت و پشتیبانی است. باید فراتر از کمک گام برداریم. مردم به دنبال شرافت از دست رفته هستند. آنها خدمات می خواهند. آنها می خواهند زنده بمانند. هدف ما هم همین است.

از 2011 تا کنون که جنگ داخلی سوریه آغاز شده است، بیش از چهار میلیون تن از سوریه فرار کرده اند. بسیاری از این آوارگان در کشورهای همسایه ساکن شده اند اما شرایط زندگی برای این افراد آنچنان که باید مساعد نیست.

بسیاری از این سوری ها حق کار کردن به صورت قانونی را ندارند و باید به صورت غیرقانونی کار کنند.

در جریان کنفرانس دو روزه در اردن که از روز یکشنبه آغاز شده، برنامه توسعه سازمان ملل به دنبال ارائه راهی جدید برای کمک به آوارگان سوری و کشورهای میزبان آنهاست. شرکت کنندگان در این نشست را مقام های ارشد از پنج کشور اصلی میزبان آوارگان سوری، کشورهای اروپایی و تعدادی از آژانس های کمک رسان شامل می شود.

در جریان نشست روز یکشنبه هلن کلارک همچنین از پروژه های مربوط به برنامه توسعه سازمان ملل در اردن بازدید کرد. در اردن بیش از 600 هزار آواره سوری ساکن هستند.

وی همچنین از دومین و بزرگترین محل نگهداری و اسکان آوارگان سوری نیز بازدید کرد و گفت: در این نشست دو روزه ما در مسیری برای هماهنگی حمایت ها برای سرمایه گذاری در بخش بهبود شرایط زندگی آوارگان قدم برداشته ایم. این یک نشست مالی نیست اگرچه پول و کمک های مالی هم مهم است. برنامه های کمک به آوارگان سوری و کشورهای میزبان به حمایت مالی نیاز دارد.

انتهای پیام

کد N1022012

وبگردی