آفتاب

دیدار محمود عباس با سیسی در قاهره/ مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح شرط گذاشت

دیدار محمود عباس با سیسی در قاهره/ مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح شرط گذاشت

رئیس‌جمهوری مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار مذاکرات به بن‌بست رسیده سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی و راه های احیای آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سخنگوی نهاد ریاست جمهوری مصر تاکید کرد که سیسی در این دیدار گفته است، بازگشت تشکیلات خودگردان به نوار غزه و به دست گرفتن اداره گذرگاه‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی از شرط‌های بازگشایی کامل گذرگاه زمینی رفح است.

در همین حال، منابع آگاه خبر دادند که رئیس‌جمهوری مصر تلاش گسترده ای را برای آشتی دادن محمد دحلان از رهبران یک جریان خاص در فتح و رئیس تشکیلات خودگردان آغاز کرده است و در همین راستا دحلان به قاهره رفته و محمود عباس هم در سفری رسمی به آنجا سفر کرده است.

سیسی اظهار کرد که اقدامات مصر در مرزهای شرقی نوار غزه با هماهنگی کامل تشکیلات خودگردان انجام می‌گیرد.

سیسی و عباس در این دیدار آخرین تحولات فلسطین را بررسی کرده و خواستار توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی، تامین حمایت‌های بین المللی از ملت فلسطین، فراهم کردن زمینه احیای روند مذاکرات سازش و اتخاذ تدابیری برای کاستن از رنج و محنت های ملت فلسطین شدند.

این در حالی است که اسماعیل رضوان از رهبران حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی پیرامون بررسی راهکارهایی برای بازگشایی گذرگاه رفح قبل از دیدار عباس و سیسی اظهار کرد، نزدیک به دو میلیون فلسطینی در نوار غزه در شرایطی بسیار سخت قرار دارند و به بازگشایی کامل و دائمی گذرگاه رفح چشم دوخته اند.

رضوان تصریح کرد که گذرگاه زمینی رفح باید به طور دائم بازگشایی شود و این خواسته رسمی و مردمی فلسطینیان است.

انتهای پیام

کد N1021770

وبگردی