آفتاب

تظاهرات اپوزیسیون ایتالیا به خشونت کشیده شد

تظاهرات اپوزیسیون ایتالیا به خشونت کشیده شد

احزاب محافظه‌کار ایتالیا در شمال این کشور علیه دولت حزب حاکم تظاهرات اعتراضی برپا کردند که به خشونت کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری یورو نیوز، خیابان‌های شهر بولونیا در ایتالیا شاهد درگیری بین نیروهای پلیس و مخالفان راست‌گراها بود. سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا به همراه ماتیو سالوینی، دبیر حزب لیگ شمال یا لگا نورد از هوادارانشان دعوت کرده بودند که به خیابان بیایند.

بولونیا شهری است که به طور سنتی چپ‌گراها در آن قدرت دارند. معترضان می‌گویند که برنامه‌ریزی چنین تجمعی در بولونیا اقدامی تحریک‌آمیز از طرف سیاستمداران راست‌گرای ایتالیا بوده است.

سالوینی از طرف مخالفان به عنوان سیاستمداری نژادپرست و حامی سیاست‌های سختگیرانه علیه مهاجران شناخته می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، احزاب محافظه کار ایتالیا در پی یک تصمیم منسجم، اقدام به برگزاری راهپیمایی اعتراض‌آمیز در شهر بولونیا علیه ماتئو رنتسی، نخست وزیر چپ میانه این کشور کردند.

احزاب محافظه‌کار ایتالیا در این باره اعلام کردند، هدف از برگزاری این راهپیمایی اعتراض‌آمیز، تلاش برای وادار کردن رنتسی به کناره‌گیری از قدرت است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، این راهپیمایی توسط حزب لیگ شمال سازماندهی شد که از مهم‌ترین ائتلاف های ضد مهاجرت در این کشور است.

صدها نیروی پلیس ایتالیا در زمان برگزاری این راهپیمایی اعتراض آمیز در مرکز شهر بولونیا حضور داشتند. تصاویر تلویزیونی منتشر شده از این راهپیمایی نیز نیروهای ضد شورش پلیس ایتالیا را نشان می داد که با شماری از معترضان جناح چپ که مشغول پرتاب ترقه و مواد آتش زا بودند، درگیر شدند.

انتهای پیام

کد N1021755

وبگردی