آفتاب
احمدی با ایسنا مطرح کرد

آمادگی تأمین نیازهای داخلی و نیازهای همسایگان به منابع انرژی را در زمستان داریم

آمادگی تأمین نیازهای داخلی و نیازهای همسایگان به منابع انرژی را در زمستان داریم

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت که بر اساس گزارشات ارائه شده از سوی مسئولان و وزارتخانه‌های نیرو و نفت، در زمستان سال جاری امکان تأمین نیاز داخل به سوخت و همچنین تأمین بخشی از نیاز همسایگان وجود دارد.

موسی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در دو سال گذشته که زمستانی تقریباً سرد را پشت سر گذاشتیم، وزارتخانه‌های نفت و نیرو آمادگی خوبی برای تدارک گاز و نفت داشتند، اخیراً هم معاون وزیر نیرو برای تأمین تجهیزات و امکانات اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس گزارشات ارائه شده پیشاپیش ذخایر مورد نیاز برای زمستان تهیه شده و منابع مورد نیاز پر شده است. اگرچه به هر حال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و گاهی سرما و یخبندانی پیش می‌آید که خارج از قدرت مجموعه است.

نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس با اشاره به آمادگی 100 درصد وزارتخانه‌های مرتبط برای تأمین سوخت مورد نیاز در زمستان، یادآور شد: با توجه به افزایش تولیدی که در سال جاری اتفاق افتاده و راه‌اندازی فاز 12 و اینکه فازهای 15 و 16 در دست بهره‌برداری است، فکر می‌کنم این توان را داریم که همزمان با تأمین منابع انرژی در کشور، بخشی از نیاز کشورهای همسایه و مجاور را هم تأمین کنیم، همچنان که پیش از این هم چنین بده و بستان‌هایی با کشورهای همسایه داشته‌ایم.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش صادرات نفت و گاز و همچنین افزایش تولید از میادین مشترک ما را قادر می‌سازد هم نیاز داخل را تأمین کنیم و هم پاسخگوی نیاز همسایگان باشیم.

انتهای پیام

کد N1021745

وبگردی