آفتاب
در دیدار معاون رییس‌جمهور آفریقای جنوبی

ظریف: برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با آفریقای جنوبی محدودیتی قائل نیستیم

ظریف: برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با آفریقای جنوبی محدودیتی قائل نیستیم

ظریف با رامافوزا، معاون رییس‌جمهور آفریقای جنوبی که در راس یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی بنا به دعوت معاون اول رییس‌جمهور کشورمان به تهران سفر کرده است ملاقات کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدجواد ظریف از سفر رامافوزا به تهران ابراز خوشحالی کرد و گفت ما منتظر سفر آقای زوما، رییس‌جمهور آفریقای جنوبی به تهران هستیم. ملت ایران به مرحوم نلسون ماندلا احترام زیادی قائل هستند و سفر مقامات بلند پایه آفریقای جنوبی به جمهوری اسلامی ایران یادآورد خاطرات گذشته است.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی از روابط بسیار خوبی در زمینه سیاسی برخوردار هستند و امیدواریم روابط دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری نیز بیش از پیش توسعه یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت که ما برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با آفریقای جنوبی هیچ محدودیتی قائل نیستیم.

ظریف در ادامه گفت دو کشور علاوه بر روابط دوجانبه در سطح بین‌المللی نیز دارای مواضع مشابهی هستند و ما می‌توانیم همکاری‌ها را در همه زمینه‌ها گسترش دهیم.

رامافوزا ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران از کمک به مبارزات مردم آفریقای جنوبی علیه آپارتاید گفت این کمک‌ها باعث شد ما سریع‌تر به پیروزی برسیم.

وی افزود: ماندلا پس از رهایی از زندان در سال 1992 به تهران سفر کرد و بعد از این که به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شد تلاش کرد روابط با تهران گسترش یابد.

معاون رییس‌جمهور آفریقای جنوبی افزود: ما در زمینه هسته‌ای از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حمایت کردیم. ما خوشحالیم که توانستید مذاکره با قدرت‌های بزرگ را به‌خوبی جلو ببرید. شما بر روی اصول خود ایستادگی کردید و پیروز شدید. من این پیروزی را به شما تبریک می‌گویم.

رامافوزا گفت پس از توافق به‌عمل آمده چشم‌انداز جدیدی از مناسبات با ایران گشوده شده است و ما امیدواریم بتوانیم در شرایط جدید همکاری‌های جدیدی با ایران داشته باشیم. هیات بزرگ تجاری بخش خصوصی همراه من برای آغاز دوره جدید همکاری‌ها به اینجا آمده است.

انتهای پیام

کد N1021481

وبگردی