آفتاب
محسنی‌اژه‌ای:

قوه قضاییه دستوری مبنی بر عدم رسیدگی به پرونده «میزان» نداده است

قوه قضاییه دستوری مبنی بر عدم رسیدگی به پرونده «میزان» نداده است

... سخنگوی دستگاه قضایی گفت: قوه قضاییه هیچ دستوری را مبنی بر این که پرونده میزان رسیدگی نشود، نداده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرنگاری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که در رابطه با پرونده موسسه میزان مطالبی از قبیل اینکه برخی از قضات در این پرونده تخلف داشتند و اینکه قوه قضاییه دستور داده به این پرونده رسیدگی نکنند مطرح شده است که محسنی‌اژه‌ای گفت: در رابطه با قسمت آخر سئوال‌تان باید بگویم که هیچ دستوری از سوی قوه قضاییه مبنی بر عدم رسیدگی به این پرونده داده نشده است.

وی ادامه داد: یعنی چی که قضات تخلفی داشتند؟ سوالتان مبهم است. قوه قضاییه نسبت به موسسات غیر مجاز حساسیت داشته و دارد و قطعا با این گونه موضوعات برخورد می‌کند. در رابطه با همین پرونده 8 نفر بازداشت موقت هستند. یکی از اهداف مهم قوه قضاییه این است که حقی از مردم ضایع نشود و افراد به چیزی که از دست داده‌اند برسند.

خبرنگاری درباره‌ آخرین وضعیت پرونده کرسنت از سخنگوی دستگاه قضایی سئوال کرد که وی در پاسخ گفت: مدت زمان طولانی از تشکیل این پرونده می‌گذرد و دیوان عالی کشور آن را مشمول مرور زمان دانست. به این رأی دیوان اعتراض شد و درخواست اعمال ماده 18 شد، درخواست اعمال ماده 18 پذیرفته شد.

وی ادامه داد: حکمی که قبلاً دادگاه در این پرونده صادر کرده بود به قوت خود باقی ماند و مجدداً درخواست رسیدگی فوق‌العاده طبق ماده 477 آیین دادرسی کیفری که همان درخواست اعمال ماده 18 است ارائه شد که باید ببینیم در مسیر مراحل اداری به کجا می‌رسد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر افزایش ورود مواد مخدر به زندانها گفت: متأسفانه بخشی از این افراد واقعاً به شکل پیچیده‌ای مواد را وارد زندان می‌کنند و اگر سیستم اسکن وجود داشته باشد، همه افراد کنترل می‌شوند و یقیناً این مساله کاهش پیدا می‌کند، اما چون بودجه لازم برای تجهیز همه زندانها و بازداشتگاه‌ها وجود ندارد، ما همچنان شاهد ورود مواد مخدر هستیم. چندین بار از ستاد مبارزه با مواد مخدر خواسته شده که بخشی از وجوه خود را برای تجهیز زندانها اختصاص دهند که البته کمک هم کرده‌اند اما کافی نبوده است.

سخنگوی دستگاه قضایی با بیان مثالی ادامه داد: مشاهده کرده‌ایم زندانی گاهی 700 تا 800 گرم و حتی یک مورد یک کیلو و 100 گرم مواد بلعیده بود. حالا هر چقدر هم بازرسی بدنی کنند چون در شکم آن فرد قرار دارد بدون دستگاه اسکنر قادر به کشف نخواهند بود. البته این آمار مربوط به زمانی است که در سمت دادستان کل خدمت می‌کردم. گاهی حتی ممکن است مأمور خاطی وجود داشته باشد که باید با آن برخورد شود.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: گاهی هم برخی از خانواده ها هستند که به جای کمک به زندانی در پوشش ملاقات حضوری به آنها مواد مخدر می‌رسانند. در هر صورت این امری ناپسندی است و امیدواریم با کمک نیروی انتظامی، سازمان زندانها، دولت و ستاد مبارزه با مواد مخدر، میزان ورودی مواد را به داخل زندان کاهش دهیم.

ادامه دارد ...

کد N1021370

وبگردی