آفتاب
محسنی‌اژه‌ای:

از نظر قوه قضاییه حاشیه امنی برای هیچ رسانه‌ای وجود ندارد

از نظر قوه قضاییه حاشیه امنی برای هیچ رسانه‌ای وجود ندارد

... سخنگوی دستگاه قضایی گفت: از سوی قوه قضاییه هیچ حاشیه‌ امنی برای هیچ رسانه‌ای وجود ندارد و اگر شکایتی صورت گیرد، قوه قضاییه به آن رسیدگی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آخرین پیگیری‌های دستگاه قضایی در رابطه با فاجعه منا چیست؟ اظهار کرد: کارگروهی در دادستانی کل کشور با کمک وزارت امور خارجه، وزارت ارشاد و معاونت حقوقی ریاست جمهوری تشکیل و مطالبی مطرح شده و از لحاظ اجرایی موضوع تعقیب می‌شود که در واقع تعقیب اصلی توسط دادستان کل کشور و وزارت امور خارجه باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: دادستان کل نامه‌هایی را نوشته و وزارت امور خارجه و دولت نیز به صورت جدی در حال پیگیری ماجرا هستند. امیدواریم مدعیان حقوق بشر نسبت به این فاجعه بزرگ به دلیل وابستگی حکام سعودی به آنها نخواهند از پیگیری صرف‌نظر کنند.

سخنگوی دستگاه قضایی تصریح کرد: شعبه‌ای در دادسرا برای شکایت شاکیان در داخل ایران تعیین شده و تاکنون تعدای شکایت کرده‌اند و افرادی که مایل باشند نیز می‌توانند شکایت خو را ثبت کنند.

سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد این که یکی از معاونین شعب بانک ملی جنوب تهران در اقدامی سازمان یافته مبلغ 840 میلیارد تومان به حساب خاصی واریز کرده و قصد داشته پس از تبدیل ارز از کشور خارج شود گفت: در رابطه با این موضوع گزارشی به وزارت اطلاعات ارجاع می‌شود و آن را پیگیری می‌کنند. به دلیل این که وزارت اطلاعات سوار بر کار بود قبل از آنکه آنها بتوانند اقدام عملی داشته باشند برخی از افراد را دستگیر می‌کنند.

وی ادامه داد: در واقع قبل از این که جرمی شکل بگیرد جلوی آن گرفته شده است؛ لذا جا دارد از وزارت اطلاعات به دلیل این که در کار سوار بودند کمال تشکر را داشته باشیم، البته نمی‌توان گفت که متهمین این پرونده چند نفر هستند و هنوز کیفرخواستی در این راستا صادر نشده است.

خبرنگاری با اشاره به ماده 96 قانون آیین دادرسی کیفری از سخنگوی دستگاه قضایی پرسید که تا زمانی که جرم متهم احراز نشده باشد طبق این قانون نباید اسمی از متهم در رسانه‌ها ذکر شود حال این که تعدادی از فعالان رسانه‌ای در چند وقت اخیر بازداشت شدند و تعدادی از رسانه‌ها نام این افراد را به صورت کامل ذکر کرده‌اند؛ در واقع برخورد دستگاه قضایی با این گونه موارد چیست؟

سخنگوی دستگاه قضایی گفت: از نظر قوه قضاییه هیچ رسانه‌ای حاشیه امن ندارد؛ در واقع هر موردی که مربوط به مدعی‌العموم بوده اقدامات صورت گرفته است. در طیف‌های مختلف نیز شاهد این موضوع بوده‌ایم. در رابطه با تمامی سلیقه‌ها پرونده تشکیل شده است البته گاهی شاکی خصوصی است و شکایت نمی‌کند و شکایت وظیفه‌ مدعی‌العموم نیز نیست. بنابراین این حاشیه امن تلقی نمی‌شود و اگر شکایتی صورت بگیرد حتما رسیدگی می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضایی با بیان اینکه حاشیه‌ امنی از جانب قوه قضاییه برای هیچ رسانه‌ای وجود ندارد، ادامه داد: حاشیه امن بدین معنی است که اگر کسی شکایت کند بگوییم به این شکایت رسیدگی نشود، البته هر شکایتی که در رابطه با رسانه صورت بگیرد قوه قضاییه با آن برخورد می‌کند.

ادامه دارد ...

کد N1021316

وبگردی