آفتاب
دبیر ستاد انتخابات استان همدان:

قانون‌گرایی و قانون‌مداری اصل اساسی انتخابات است

قانون‌گرایی و قانون‌مداری اصل اساسی انتخابات است

دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: قانون‌گرایی و قانون‌مداری اصل اساسی انتخابات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، ابوالقاسم الماسی در همایش آموزشی توجیهی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که ویژه معاونین فرمانداران و بخشداران استان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری دو انتخابات بزرگ یکی از وظایف اساسی و با اهمیت است.

وی با بیان این‌که «انتخابات در ایران هموراه حساسیت دارد»، افزود: تصمیم‌گیری در ایران به رأی مردم وابسته است و قانون اساسی نیز تاکیدات متعددی در فصول مختلف به اتخاذ تدابیر براساس رأی و نظر مردم کرده‌اند.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری برمبنای دیدگاه، رأی و نظر و مشارکت مردم یک وظیفه الهی، شرعی و ملی است که باعث عظمت و اقتدار نظام اسلامی می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان به دلایل دیگر اهمیت این دوره از انتخابات نیز اشاره کرد و یادآور شد: نخستین انتخاباتی است که دولت تدبیر و امید برگزار می‌کند و نگاه‌های بیرونی زیادی به این دوره از انتخابات بوده و در مورد نحوه اجرای آن حساسیت بیشتر از گذشته است.

وی با تاکید بر رعایت قانون، اخلاق و بی‌طرفی در اجرای انتخابات گفت: با توجه به تجمیع دو انتخابات بزرگ مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، اهمیت این دوره از انتخابات را بیشتر کرده است.

وی افزود: برگزاری این دوره از انتخابات تلاش، حضور، دقت و حساسیت بیشتری را می‌طلبد که فرمانداران و بخشداران پیشگامان اجرای انتخابات هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: فضای سیاسی جامعه و رقابت تنگاتنگی که بین جریان‌های سیاسی برای کسب کرسی‌های مجلس وجود دارد تلاش مضاعفی را برای اجرای انتخابات می‌طلبد.

وی با تاکید بر این‌که «عوامل تاثیرگذار در انتخابات تلاش می‌کنند که در اجرای انتخابات موثر باشند»، تصریح کرد: مجریان انتخابات با عمل به قانون به سلامت عبور خواهند کرد.

وی افزود: اصول اولیه و اساسی انتخابات رعایت قانون است تا بتوانیم انتخاباتی آزاد و سالم و با مشارکت حداکثری مردم برگزار کنیم.

الماسی با اشاره به این‌که «قانون‌گرایی و قانون‌مداری اصل اساسی انتخابات است» اظهار کرد: مجریان انتخابات باید مدافع رأی مردم باشند.

وی گفت: تسلط به قانون انتخابات و آشنایی با آن یکی از وظایف اصلی مجریان انتخابات است.

انتهای پیام

کد N1021306

وبگردی