آفتاب

ادعای جدید اشتون کارتر درباره رابطه ایران و روسیه

ادعای جدید اشتون کارتر درباره رابطه ایران و روسیه

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به همکاری مسکو و واشنگتن در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت که روسیه می‌تواند نقش سازنده در پایان دادن به جنگ سوریه ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی در مجمع دفاع ملی ریگان با بیان اینکه روسیه با عملیات نظامی در سوریه از بشار اسد حمایت می‌کند، مدعی شد: روسیه تنها با داعش مقابله نمی‌کند، بلکه در حال حمایت از رئیس جمهور سوریه به جای پشتیبانی از یک انتقال سیاسی است.

بر اساس گزارش صدای آمریکا کارتر ادامه داد: اما اگر روسیه و آمریکا می‌توانند در مسایل مربوط به منافع مشترکشان از جمله در خصوص برنامه هسته‌ای ایران با یکدیگر همکاری کنند، این احتمال وجود دارد که مسکو بتواند در پایان دادن به جنگ داخلی سوریه نقشی سازنده ایفا کند.

وی با ادعای اینکه میان ایران و روسیه بر سر سوریه مشکلاتی وجود دارد، گفت که بعید می‌دانم ایرانی‌ها و روس‌ها با یدیگر هم پیمان باشند.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع آمریکا به تازگی ادعاهای خصمانه‌ای را علیه کشورمان مطرح کرده و همچنین گفته است علت نفوذ ایران در منطقه، کم کاری آمریکا در خاورمیانه است.

انتهای پیام

کد N1020998

وبگردی