آفتاب

رئیس پارلمان عراق: علی‌رغم تلاش دشمنان، کشور یکپارچه می‌ماند

رئیس پارلمان عراق: علی‌رغم تلاش دشمنان، کشور یکپارچه می‌ماند

رئیس پارلمان عراق تاکید کرد که این کشور "علی رغم تلاش‌های دشمنان برای تقسیم آن و ایجاد تفرقه"یکپارچه باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق در جریان کنفرانس خبری در نجف در جمع عشایر مرکز و جنوب عراق تاکید کرد: عراق یکپارچه خواهد ماند، حال هرچقدر هم دشمنان برای تقسیم یا تفرقه افکنی در کشور تلاش کنند. عشایر عراق نیز در اتمام آشتی ملی پایه و اساس بوده و خواهند بود.

وی عنوان داشت: مساله اصلاحات و مقابله با فساد که ملت عراق خواستار آن شدند و به خاطر آن به خیابان‌ها آمدند، همچنان هم و غم نخست ما در پارلمان است و ما تمایل بسیار زیادی برای اجرای این اصلاحات و کمک به دولت جهت تسریع در اجرای آن داریم.

جبوری تصریح کرد: ما همان میزان که به اجرای این اصلاحات تمایل داریم، خواهان رعایت روند قانونی برای اجرای آن و زمان‌ این اصلاحات هستیم و همچنان از همگان می‌خواهیم تا این اصلاحات را تایید کنند و به شکل قانونمند آنگونه که بر اساس قانون اساسی بر آن توافق شده از اجرای اصلاحات حمایت کنند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق همزمان با سلیم جبوری به نجف رفته‌اند، اما هیچ یک از آنها موفق به دیدار با آیت الله سید علی سیستانی، مرجع بزرگ شیعیان نشدند.

انتهای پیام

کد N1020877

وبگردی