آفتاب

سفر شهردار لندن به سرزمین‌های اشغالی

سفر شهردار لندن به سرزمین‌های اشغالی

شهردار لندن امروز (یکشنبه) در راستای تلاش‌ها برای تقویت روابط اقتصادی انگلیس با اسرائیل وارد تل‌آویو شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفر تجاری بوریس جانسون، شهردار لندن از مرکز تجاری اسرائیل در تل‌آویو آغاز شد و سپس قرار است به بیت‌المقدس و رام‌الله برود.

بوریس جانسون در جریان این سفر سه روزه با سیاستمداران ارشد اسرائیلی، رهبران تجاری، شهرداران، لیلا غنام، نخستین فرماندار زن کرانه باختری و شیمون پرز، نخست‌وزیر و رئیس‌ سابق رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

وی قصد دارد در جریان بازدیدش از "یاد وشم"، بنای یادبود رسمی قربانیان هولوکاست در اسرائیل، تاج گلی اهدا کند.

جانسون که عاشق بازی راگبی است همچنین قرار است در جریان یک کلاس آموزشی در بیت‌المقدس با نوجوانان یهود و عرب بازی کند.

سفر جانسون تازه‌ترین تلاش برای تقویت روابط اقتصادی لندن با سراسر جهان است و اقدامات وی در این راستا شامل سفرهای مشابهی به چین و ژاپن می‌باشد.

گمانه‌زنی‌هایی نیز وجود دارد که جانسون تلاش می‌کند پیش از رقابت‌های آتی درخصوص رهبری حزب محافظه‌کار، خودش را در عرصه بین‌المللی ثابت کند چراکه دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه‌کار قصد ندارد برای سومین دور نخست‌وزیر شود.

اما بوریس جانسون تمرکز خودش را بر فرصت‌های تجاری معطوف کرده و تاکید می‌کند که سفرش حول محور ایجاد فرصت‌هایی برای منطقه‌ای است که پتانسیل بسیاری را برای روابط قوی‌تر با لندن پیشنهاد می‌دهد.

در این سفر نمایندگانی از 15 شرکت تکنولوژی شهردار لندن را همراهی می‌کنند تا به روابط کاری با همتاهای اسرائیلی خود بپردازند.

سفر جانسون در بحبوحه ادامه ناآرامی‌ها در این منطقه میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N1020848

وبگردی