آفتاب

نظر شما درباره این عکس چیست؟/ مرضیه افخم

نظر شما درباره این عکس چیست؟/ مرضیه افخم

سخنگوی سابق وزارت امورخارجه که به تازگی از سوی محمد جواد ظریف به عنوان اولین سفیر زن منصوب شده امروز با همکارانش در وزارت خارجه خداحافظی کرده و به مالزی می رود.

به گزارش خبرآنلاین، مرضیه افخم که پیش از این رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه بود، 6 شهریور 92 از سوی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به سمت سخنگوی این وزارت خانه منصوب شد تا نخستین زنی باشد که به سمت سخنگویی یک وزارت‌خانه منصوب شده است.

وی همچنین وی در دوران وزارت علی‌اکبر ولایتی در وزارت امور خارجه مسوولیت اداره کل اخبار و مطبوعات وزارت خارجه را بر عهده داشت و در زمان تصدی کمال خرازی بر وزارت خارجه نیز در این سمت باقی‌ماند.

سایت تابناک اول اردیبهشت امسال نوشت: در حاشیه مراسم رونمایی از خاطرات سید محمد صدر، هادی سلیمان پور، رئیس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه در سخنانی اظهار داشت: سال گذشته و در جریان برگزاری سمینار ملی سفرای جمهوری اسلامی ایران دیداری میان سفرا و مقام معظم رهبری برگزار شد که در این دیدار اتفاق جالبی رخ داد.

وی تصریح کرد: حضرت آقا، خانم فخم را با نام خانوادگی خطاب کرده و با گرمی با ایشان احوالپرسی کردند و ابراز داشتند از اینکه بانویی با حجاب کامل در محافل خبری، دیپلماتیک وارد شده است، ابراز رضایت دارند.

افخم که به تازگی به عنوان سفیر ایران در مالزی منصوب شده است امروز جای خود را به حسین جابر انصاری، سفیر سایق ایران در لیبی خواهد داد تا از این پس خبرنگاران اخبار حوزه دیپلماسی کشور را از زبان وی بشنوند.

نظر شما درباره فعالیت افخم در وزارت امورخارجه در دوران مسئولیت سخنگویی چیست؟

نظرات و دیدگاههای خود را در زیر همین خبر بنویسید.

23220

 

کد N1020592

وبگردی