آفتاب
/صداقت؛ اعتماد و اعتبار/

میرلوحی: رسانه‌ها در جلب مشارکت حداکثری نقش اساسی دارند

میرلوحی: رسانه‌ها در جلب مشارکت حداکثری نقش اساسی دارند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر نقش رسانه‌ها در جلب مشارکت عمومی مردم برای حضور در انتخابات، اظهار کرد: اگر رسانه‌ها بتوانند با تزریق امید به جامعه و پرهیز از ترساندن جامعه فضای مناسبی برای تحلیل مسائل و مطالبات و همچنین نیازهای مردم فراهم کنند می‌توانند نقش اول را در جلب مشارکت عمومی ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمحمود میرلوحی معاون حقوقی وزیر کشور دولت اصلاحات در جریان بازدید از غرفه خبرگزاری ایسنا در بیست و یکمین دوره نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه دیدن فضایی که در آن رسانه‌ها جمع شده‌اند و آبشار فکر و اندیشه و باغ و بوستان رسانه‌ها شکل گرفته ، بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: زمانی که رسانه‌ها دور یکدیگر جمع می شوند و از وضعیت یکدیگر مطلع می‌گردند اقدام بسیار ارزشمندی اتفاق می‌افتد.

وی با ابراز امیدواری از برگزاری هر چه بیشتر نمایشگاه‌هایی از این دست، گفت: امسال به جهت مجموعه شرایطی که کشور با آن مواجه است از جمله مسائل بین‌المللی، برجام، مسائل اقتصادی و همچنین انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، نمایشگاه مطبوعات می‌تواند بسیار تاثیرگذارتر و مهمتر از نمایشگاه‌های دوره‌های گذشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد اقدام برخی از رسانه‌ها مبنی بر تحریم حضور در نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه در این باره هم می‌توان شاهد لبخندها و هم شاهد اشک‌ها بود، خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها از آن جهت که سالیان اخیر بلندگوهای بلندی در اختیارشان بوده اما امروز آن تریبون‌ها از دستشان گرفته شده احساس ناله می‌کنند اما عده ای دیگر که مشاهده می‌کنند دورانی که از بیان نقد جلوگیری می‌شد و با تندی و خشونت مواجه می شد پایان یافته است ، لذا احساس خشنودی و رضایت می‌کنند.

میرلوحی در ادامه به برگزاری انتخابات‌های مجلس و خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری اشاره و با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه مردم امنیت و ثبات خود را حفظ می‌کند، اظهار کرد: مهمترین مصداق پشتیبانی مردم از نظام، انتخابات است و همان‌طور که همواره نیز تاکید شده است مشارکت حداکثری مردم در انتخابات این مهم را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: همانطور که در سال 92 مشاهده کردیم مردم با حضور خود معجزات وآثار ارزشمندی را خلق کردند و کشور با حضور پرشور مردم از شرایط سرشار از نومیدی و مشکلات خارج و تبدیل به محیطی سرشار از امید بدور از هرج و مرج و فضای امنیت شد، در آستانه انتخابات پیشرو نیز قطعا این اتفاق رخ خواهد داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به نقش رسانه‌ها در جلب مشارکت حداکثری مردم برای حضور در انتخابات‌های پیش‌رو، گفت:‌ رسانه‌های مختلف اعم از رسانه ملی، رسانه‌های مکتوب و همچنین رسانه‌های فضای مجازی نقش اساسی در جلب مشارکت حداکثری مردم و دعوت از آنها برای حضور در انتخابات‌های پیش‌رو دارند.

وی افزود:‌چنانچه رسانه‌ها بتوانند امید را به جامعه تزریق کنند و با پرهیز از ترساندن جامعه، فضای مناسبی برای تحلیل مسائل و همچنین طرح مطالبات و نیازهای مردم فراهم نمایند قطعا می‌توانند نقش بسزایی در جلب مشارکت عمومی مردم داشته باشند.

میرلوحی خاطرنشان کرد: چنانچه رسانه‌ها اینگونه عمل کنند قطعا می‌توان نقش اول در جلب مشارکت عمومی مردم را حضور و فعالیت رسانه‌های مختلف دانست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین به نقش رسانه‌های مکتوب و همچنین خبرگزاری‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: رسانه ملی می‌تواند نقش بسیار تاثیرگذارتری نسبت به سایر رسانه‌ها داشته باشد اما در شرایطی که امروز هنوز در کشور شاهد انحصار در رسانه‌های صوتی و تصویری هستیم باید بدانیم مطبوعات، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و در کل فضای مجازی نقش بسیار تاثیرگذارتری در جلب مشارکت عمومی در انتخابات‌ها دارد.

میرلوحی در پایان به ارزیابی عملکرد خبرگزاری ایسنا در یک سال اخیر پرداخت و با تاکید بر اینکه ایسنا می‌تواند با استفاده از فضایی جوان و دانشجویی که در اختیار دارد، فراتر از آنچه که امروز عمل می‌کند، فعالیت کند، اظهار کرد: در دوره‌های مختلف رسانه‌های بسیاری آمدند و رفتند اما اینکه خبرگزاری ایسنا در این سال‌ها مانده است که نشان از فعال بودن، صاحب نفوذ بودن و تاثیرگذاری این خبرگزاری است. امروز ایسنا از جمله رسانه‌های موفقی است که در صحنه رسانه‌ای کشور حضور فعال و مستمری دارد.

انتهای پیام

کد N1020479

وبگردی