آفتاب

آصفری:‌ هدف آمریکا از اعزام نیرو به سوریه تثبیت حضور در منطقه است

آصفری:‌ هدف آمریکا از اعزام نیرو به سوریه تثبیت حضور در منطقه است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که هدف آمریکا از اعزام نیرو به سوریه حل بحران در این کشور نیست ، جلوگیری از ارسال تجهیزات به سوریه را موجب حل این بحران عنوان کرد.

محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ ما معتقدیم حل مساله سوریه از طریق لشگرکشی آمریکا به سوریه حل نمی‌شود و بر عکس آگر آمریکایی‌ها اعتقاد به حل بحران سوریه دارند باید بدانند که این امر از طریق جلوگیری از اعزام نیرو و تجهیزات از کشورهای عربی و غربی امکان پذیر است.

وی افزود:‌ هدف آمریکا حل مساله سوریه نیست بلکه آنها به دنبال تثبیت حضور خود در کشورهای منطقه هستند، همچنان که امروز آمریکا به دنبال پیاده کردن 9 هزار نیرو در افغانستان است، لذا هدف آنها از حضور حمایت از مردم منطقه نیست بلکه به دنبال ایجاد کردن جایگاه برای خودشان هستند.

آصفری خاطرنشان کرد: اگر چنین رفتارهایی شکل بگیرد و اعزام نیرو از سوی آمریکا به سوریه اتفاق بیافتد این بدعتی خواهد بود که هر گروه تروریستی به خود اجازه خواهد داد مردم را به خاک و خون بکشد.

وی در پایان اقدام آمریکا برای اعزام نیروی نظامی به سوریه را در راستای ماهیت جریانات تروریستی دانست و نه حمایت ازمردم منطقه.

انتهای پیام

کد N1020301

وبگردی