آفتاب
فرماندار ساری:

بزرگ‌نمایی اختلافات سم فضای انتخاباتی است

بزرگ‌نمایی اختلافات سم فضای انتخاباتی است

فرماندار ساری گفت: کشنده‌ترین سم برای فضای سالم انتخاباتی بزرگ‌نمایی اختلافات است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، جواد واحدی در جمع خبرنگاران اخلاق انتخاباتی را یکی از کلیدی‌ترین عوامل موثر در حضور پرشور و حداکثری آحاد مردم دانست و تاکید کرد: در انتخابات، رعایت «اخلاق انتخاباتی» از سوی تمام عوامل و دست‌اندرکاران دخیل در امر برگزاری انتخابات و نامزدها و طرفداران و دوستداران آن‌ها ملزم و ضروری است.

وی پایبندی و التزام عملی نامزدان انتخاباتی و عوامل اجرایی انتخابات به قواعد و اصول یک رقابت سالم و اخلاق مدارانه، را توصیه اکید و صریح مقام معظم رهبری در تمام انتخابات ادوار گذشته اعلام کرد.

وی در پاسخ به ضرورت حضور سیاستمداران در فضای انتخاباتی، در ابتدا خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی افراد و جریان‌های مختلف به واسطه انگیزه‌هایی متفاوت اعم از ادای تکلیف و برخی هم برای معرفی دستاوردهای خود و عده‌ای هم به منظور بیان دیدگاه‌های شخصی و برجسته کردن خود و نیز گروهی خیراندیش هم به جهت آسیب‌شناسی فضای موجود درجامعه،‌دست به اظهارنظر‌هایی می‌زنند که در گذشته سابقه آن را نداشته‌اند.

فرماندار ساری تاکید کرد: برای بهره‌مندی از یک نظام سیاسی فعال و پویا، در عین حال شفاف و پاسخگو که بتواند نیازهای ایرانی-اسلامی و نسل‌ جوان آن را مرتفع سازد، حضور همه‌جانبه سیاستمداران و سیاستگزاران که با تمام وجود خود را به رعایت اخلاق و فضایل الهی و اسلامی متعهد می‌دانند لازم و ضروری بوده و بالطبع در ایجاد فضایی شاداب سیاسی نقش موثری را ایفا خواهند کرد.

وی رسانه‌ها را یکی از ابزار‌های بسیار تاثیرگذار در عرصه انتخابات و حاکمیت اخلاق انتخاباتی دانست و تصریح کرد: نوع مواجهه رسانه‌ها با مقوله انتخابات می‌تواند تعیین‌کننده بخش عمده‌ای از معادلات در این عرصه و برگزاری یک انتخابات سالم رقابتی باشد.

وی قلم‌فرسایی را مهمترین ابزار انتخاباتی اعلام و تاکید کرد: بزرگ‌نمایی برخی اختلافات و سلایق در عرصه انتخابات و ورود به قلم‌فرسایی برای تخریب نامزدهای رقیب از سوی رسانه‌ها، کشنده‌ترین سم برای فضای سالم انتخاباتی است.

رییس ستاد انتخاباتی شهرستان در پایان خاطرنشان کرد: لازمه انتخابات سالم، ایجاد فضای سالم و دور از تشنج و فساد است و این با رعایت اصل احترام متقابل، هم دلی و هم بستگی، و دوری ازحرمت شکنی و تهمت و افترا، محقق خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1019942

وبگردی