آفتاب
یک استاد حوزه:

دروغ مهمترین بلای جامعه و خانواده‌هاست

دروغ مهمترین بلای جامعه و خانواده‌هاست

یک عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مهمترین بلای خانواده‌ها و جامعه دروغ است و اگر خانواده‌ها باب دروغ را ببندند بسیاری از مشکلات آنها مرتفع می‌شود.

یک عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مهمترین بلای خانواده‌ها و جامعه دروغ است و اگر خانواده‌ها باب دروغ را ببندند بسیاری از مشکلات آنها مرتفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، فریبا علاسوند در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: دروس حوزه علمیه در رسیدن افراد به باور عقلی به وجود و قدرت خدا کمک می‌کند اما رسیدن به یقین چیز دیگر است.

وی با بیان این‌که «خروجی حوزه‌های علمیه نمی‌تواند حتما تربیت انسان موحد و مومن باشد» افزود: خدای انبیا خدای فلاسفه نیست و مهمترین اقدام انبیا رساندن افراد به مرتبه یقین بود که از طریق دروس صرف حوزه ممکن است حاصل نشود.

این عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که «تدبر و تفکر در مخلوقات ما را به یقین می‌رساند» افزود: وقتی انسان قلبش لبریز از یقین شود اقامه نماز و انجام واجبات برای او آسان و لذت بخش است.

علاسوند با بیان این‌که «باید کانون حب و بغض افراد اصلاح شود» اظهار کرد: باید در یک انسان موحد خداوند مقصد باشد و او عاشق او باشد.

وی با بیان این‌که «دین اسلام سراسر دارای اولویت است و انسان برای رسیدن به فلاح و رستگاری زمان زیادی ندارد» افزود: در کلام الهی آمده پاکدامنی، درستکاری، حلال خواری، اقامه نماز و... از ویژگی‌های وارثان بهشت است.

این عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که «باید به اصلاح سرچشمه‌ها برویم» افزود: مهمترین بلای خانواده‌ها و جامعه دروغ است و اگر خانواده‌ها باب دروغ را ببندند بسیاری از مشکلات آنها مرتفع می‌شود.

وی با بیان این‌که «وحدت الزاماتی دارد» افزود: روحانیت باید معارف دین و مرزهای معنویت را بشناسند.

علاسوند با بیان این‌که «مسلمان منطق دارد و نباید ناسزا بگوید» افزود: مسلمان و شیعه واقعی با تمام وجود نظرات افراد را می‌شنود و با استدلال‌های عقلانی افراد را هدایت می‌کند.

وی افزود: سکولار پایه اخلاق را علاقه افراد به یکدیگر دانسته اما اسلام پایه اخلاق را خیرخواهی می‌داند و تاکید دارد انسان باید آنچه را که برای خود می‌پسندد برای دیگران هم بپسندد.

وی با اشاره به رسالت خطیر بانوان حوزوی افزود: بانوان حوزه‌های علمیه پرچم اهل بیت(ع) را با علم و آگاهی بر دوش بکشند و در این مسیر حسینی عمل کنند.

انتهای پیام

کد N1019730

وبگردی