آفتاب
مهر گزارش می دهد/

از درب‌های بسته تا نمایش سکوت در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

از درب‌های بسته تا نمایش سکوت در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در حالی آغاز به کار کرد که جای بسیاری از رسانه ها در آن خالی است.

به گزارش مهر، بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها صبح امروز در حالی آغاز به کار کرد که درهای ورودی به مصلای تهران بسته است.

ورودی بهشتی، مصلی امام خمینی و درهای مشرف به خیابان قنبرزاده بجز در شماره ۱۶، برای ورود به نمایشگاه بسته هستند و بازدید کنندگان تنها از یک در امکان ورود به مصلی را خواهند داشت که به گفته مامورین انتظامات درهای مصلی، امروز تا پایان ساعت کاری نمایشگاه، هیچ کدام از درها بجز درب شماره ۱۵ باز نخواهد شد.

نخستین روز آغاز به کار نمایشگاه مطبوعات و خبرگزای ها با تلاطم و آمد و شدهای فراوان نمایندگان رسانه های مختلف برای برپایی غرفه همراه است. این در حالی است که رفت و آمد فعالین رسانه های اصولگرا در نمایشگاه به چشم نمی خورد. ورودی راهروی اصلی نمایشگاه به غرفه های آشپزی، ماهنامه آموزش خیاطی، گلسازی، ماهنامه پلیس، ماهنامه کودکان، نشریات سروش، هفته نامه پزشکی، نشریات تخصصی کشاورزی و مجلات رشد اختصاص یافته است.

خبرگزاری‌ها و روزنامه های سیاسی هم در انتهای سالن اصلی استقرار یافته اند، در حالی که غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در میدان اصلی خبرگزاری ها مستقر شده و غرفه سایر خبرگزاری ها از جمله ایسنا، مهر، برنا، دانشجو، آنا، پانا و تابناک نیز در امتداد آن قرار گرفته اند.

خبرگزاری دانشجو که با کلیپ دکتر سلام، منتقد مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور است، در نمایشگاه امسال با رویکرد سکوت به دایرکردن غرفه اقدام نموده است. غرفه این خبرگزاری در حالی در راهروی خبرگزاری ها برپا شده که دورتاردور این غرفه با روبانی بنفش بسته و فضای داخلی آن تصاویری با مضمون نمایش سکوت نصب شده است. این غرفه قرار است در نمایشگاه مطبوعات امسال سکوت را نمایش دهد.

این خبرگزاری در اقدامی نمادین غرفه خود را خالی نگه داشت و با نصب تابلویی به انتشار اسامی رسانه های معترض پرداخت .
 

در نمایشگاه امسال خبری از حضور رسانه هایی همچون فارس، تسنیم، نسیم، روزنامه های کیهان و وطن امروز و سایتهای مشرق نیوز، رجا نیوز و جهان نیوز نیست.

خبرگزاری مجلس (خانه ملت) هم غرفه ای با رنگ لوگوی قرمز دایر کرده است در حالی که لوگوی این خبرگزاری رنگ سبز دارد؛ به نظر می رسد این غرفه متعلق به رسانه دیگری بود که به دلیل اعلام انصراف از حضور در نمایشگاه به خانه ملت اختصاص یافته است.

گفته می شود افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات امسال در روز دوم آغاز به کار نمایشگاه و با حضور رئیس جمهور خواهد بود، به طوریکه طاهره قیومی رئیس مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رئیس‌جمهور به همراه تعداد دیگری از نیروهای حفاظتی مجلس صبح امروز در نمایشگاه مطبوعات حضور یافته و از نحوه جاسازی غرفه ها و فضای آنها به طور غیر رسمی بازدید کردند.

گفته می شود رئیس جمهور فردا در جریان افتتاح نمایشگاه در غرفه های رسانه های حاضر در مصلی حضور می یابد.

فضای غرفه ای اختصاص یافته به خبرگزاری های مختلف مساحت ۹۶ متر است، در حالی که خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در فضای ۱۲۰ متری دایر شده است.

کد N1019645

وبگردی