آفتاب

توصیه‌های انتخاباتی یک استاندار به فرمانداران

توصیه‌های انتخاباتی یک استاندار به فرمانداران

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فرمانداران باید فضا را برای مشارکت همه اقوام و قومیت‌هایی که در گذشته، زیاد مورد توجه نبوده‌اند بازکرده و نگران این نباشند که برخی افراد با تفکرات خاص آنها را بابت توجه به همه اقوام مورد انتقاد قرار دهند، باید افراد شایسته که شاید در گذشته هم رد صلاحیت شده‌اند را بر اساس خواست مردم با انتخابات آشتی داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در همایش فرمانداران جدید الانتصاب 9 استان کشور در چابهار با بیان این مطلب، اظهار کرد: شاید تا ۱۰ سال قبل پای استانداری به نماز جمعه اهل سنت باز نشده بود که به حمدالله ما از این فرصت عظیم و مغفول مانده به خوبی استفاده کردیم، بطوریکه امروز ما با حضور در این نماز جماعت‌ها که همواره با جمعیت بیش از چند صد نمازگزار برگزار می‌شود، اهداف و اولویت‌های نظام و دولت تدبیر و امید را بیان کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: برادران اهل سنت ما به خوبی به این تعاملات پاسخ مثبت داده و امروز ما از فرصت این نماز جماعت‌ها با دراز کردن دست عطوفت نظام به افراد فریب‌خورده، فضا را برای بازگشت افراد شرور و نادم مهیا کرده‌ایم و از طریق ظرفیت بالای همین نماز جمعه توانسته‌ایم امروز با مشارکت همه دستگاه‌های متولی امنیت، سیستان و بلوچستان را پس از سالیان متوالی به امن‌ترین استان ایران اسلامی مبدل کنیم، در واقع این خود نشان همدلی و همراهی دولت تدبیر و امید با همه مردم در جهت شنیدن مطالبات آن‌ها دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش روی را با جذب همه سلیقه‌های موافق و مخالف عملی دانست و افزود: نگاه بسته و حزبی در دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارد و همواره ما خود را مقید به قانون و حرکت در جهت آن می‌دانیم.

هاشمی برخوردهای بسته و برگرفته‌شده از برخی تعصبات نابجا را زمینه ساز برای برخی مشکلات در جامعه و سوء استفاده دشمنان ارزیابی کرد و گفت: رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات بر عهده شورای اجرایی قرار دارد و در نهایت فرمانداران بر اساس اعتقادات راسخ خود و نه بر اساس برخی فشارها و توهمات، افراد شایسته که شاید در گذشته هم رد صلاحیت شده‌اند را بر اساس خواست مردم با انتخابات آشتی دهند، این دموکراسی و مشارکت همه اقوام و قومیت‌ها در تعیین سرنوشت خودشان است.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید در امر صلاحیت‌ها نقش تعیین‌کننده و محوری خود را حفظ کنند، اضافه کرد: نباید خدای نکرده به خاطر حفظ موقعیت فعلی خود انسان‌های شایسته را رد صلاحیت و خود را مدیون حق‌الناس کنیم.

به گفته وی رد صلاحیت که با خروج از قانون و برخورد سلیقه ای صورت گیرد هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل می‌کند و باید در امر صلاحیت انتخابات نظر متولیان را پذیرا بود.

این مقام مسئول در ادامه خطاب به فرمانداران اضافه کرد: در مواردی اگر احساس کردید فردی قبلاً حتی مجرم بوده و سابقه داشته و مکافات عمل خود را داده، اگر شایسته است و می‌تواند موثر باشد، می‌توان بدور از برخوردهای سلیقه ای و کج فکری‌ها تأیید صلاحیت شود.

وی در ادامه به برخی تغییر نگاه‌ها در این دولت و در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: برای اولین بار در ۳۵ سال گذشته و بعد از انقلاب اولین معاون استاندار خانم و ۲ فرماندار خانم در این استان مسئولیت گرفته‌اند که خود نشان از توجه دولت تدبیر و امید به این استان دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان به تلاش‌های دو ساله اخیر دولت تدبیر و امید در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارها توجه دو ساله دولت به استان معادل توجه ۳۵ ساله نظام به این استان است بطوریکه در طول ۳۵ سال گذشته تنها ۹۲۰۰ میلیارد بودجه به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته بود، اما تنها در دو سال گذشته چندین برابر این بودجه در استان صرف سرمایه‌گذاری‌های کلان و زیربنایی شده است.

هاشمی از وجود ۳۷ شهر سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: از37 شهر موجود تنها یک شهرستان آن هم ۷۰ درصد گاز لوله‌کشی دارد، از سیستان و بلوچستان می‌توان به عنوان استانی نام برد که متأسفانه در گذشته توجهی در جهت رفع مشکلات زیربنایی آن صورت نگرفته است.

انتهای پیام

کد N1019639

وبگردی