آفتاب

مناظره رسایی و زیباکلام در مورد آمریکا

مناظره رسایی و زیباکلام در مورد آمریکا

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید رسایی نماینده مجلس و دکتر صادق زیباکلام استاد دانشگاه در مناظره‌ای با موضوع «آمریکا، دشمنی و نفوذ» که به همت باشگاه خبرنگاران برگزار شده بود در باب مسائلی چون تسخیر سفارت آمریکا، پشیمانی یا عدم پشیمانی تسخیر کنندگان، ارتباط داشتن یا عدم ارتباط با آمریکا،به مناظره پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در ابتدای این نشست رسایی اظهار کرد:‌ برای پاسخ به این سوال که رابطه با آمریکا آری یا نه؟ باید به گذشته نگاه کنیم؛ اگر فقط 37 سال انقلاب اسلامی را مرور کنیم به خواست ملت ایران مبنی بر مستقل بودن و گذران امور زندگی بر اساس فرهنگ خودشان به این نتیجه می‌رسیم که هیچ‌گاه نمی‌خواهند با آمریکا رابطه داشته باشند. آمریکایی‌ها هرگز به دنبال پیشرفت کشورهای دیگر نیستند. با توجه به خوئی که هیات حاکمه آمریکا دارد آن‌ها در روابط‌شان به دنبال استعمار و استثمار کشورها هستند.

زیباکلام نیز گفت: مساله داشتن یا نداشتن رابطه با آمریکا به هیچ وجه با این موضوع که آمریکا در گذشته چه کرده یا در آینده چه خواهد کرد ربطی ندارد. اساسا ستیز با آمریکا جزو اهداف انقلاب نبود. شما می‌توانید به مصاحبه‌های مرحوم امام خمینی نگاه کنید. نزدیک به12 مصاحبه در نوفل لوشاتوداشتند که وقتی از ایشان سوال شده علت مخالفت شما باشاه چیست گفته‌اند برای آزادی بیان ،‌آزادی مطبوعات، آزادی سیاسیون و اجرای حاکمیت قانون و مفاهیمی که ذیل جامعه مدنی و حقوق شهروندی است مبارزه کرده و به دنبال انقلاب هستند.

ادامه دارد...

کد N1019596

وبگردی