آفتاب

حسام‌الدین آشنا: رسانه های منتقد دولت می آمدند با ما صحبت می کردند، حاضر بودیم بشنویم

حسام‌الدین آشنا: رسانه های منتقد دولت می آمدند با ما صحبت می کردند، حاضر بودیم بشنویم

ایسنا نوشت: مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: سیاست دولت در قبال فعالیت تخریبی برخی رسانه‌ها همواره بر آگاه‌سازی جامعه قرار دارد و این دولت توقیف رسانه‌ها را نه اولین اقدام اجرایی، بلکه آخرین اولویت قضایی می‌داند.

حسام‌الدین آشنا با اشاره به عدم حضور برخی از رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات امسال به علت آن‌چه «عدم وجود فضای آزاد رسانه‌ای» اعلام شد، اظهار کرد: فعالیت تخریبی برخی از رسانه‌ها در دو سال اخیر قابل چشم‌پوشی نیست، اما سیاست دولت تدبیر و امید همواره بر شفاف‌سازی و آگاه کردن جامعه در قبال این تخریب‌های شبه خبری قرار دارد.

آشنا همچنین با اشاره به بحث حمایت یارانه‌ای دولت از رسانه‌ها و در پاسخ به برخی ادعاها در زمینه سیاست‌های جهت‌دار دولت در این زمینه، اظهار کرد: سیاست‌های اعلام شده وزارت ارشاد و اقدامات انجام شده توسط معاونت رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون بیشترین شفافیت ممکن را در زمینه شیوه محاسبه مقدار و کیفیت اعطای یارانه به رسانه‌ها داشته است.

او تأکید کرد: اعتراض به اعطای یارانه‌ها باید مبتنی بر دلایل و شواهد متقن باشد و نه صرفاً گلایه‌گذاری با اساتفاده از روش‌های نامناسب و آن هم در شرایطی که کشور به همدلی و همراهی دولت با ملت نیازمند است.

آشنا تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد حضور نیافتن برخی رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات امسال کمکی به اتحاد ملی کند، اما امیدواریم با تذکر مسئولان این اقدام نامناسب به نحو لازم جبران شود.

او به تسنيم هم گفت: واقعا حیف شد که برخی رسانه‌ها در این نمایشگاه حضور نداشتند. خیلی دوست داشتیم خبرگزاری تسنیم و یا سایر رسانه‌ها هم حضور داشته باشند. ما همیشه صدای منتقدان را می‌شنویم و حاضر هستیم گفت‌و‌گو کنیم.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون چنین درخواستی از سوی شما رخ نداده؟ تصریح کرد: آنها می‌آمدند و ما هم صحبت می‌کردیم.

آشنا در پاسخ به این سوال که یعنی شما این انتظار را داشتید که رسانه‌هایی که حضور نداشتند از شما درخواست ملاقات کنند و دلایل عدم حضورشان را به شما توضیح دهند؟ اظهار داشت: تقاضایی نبوده، اگر صحبتی داشند ما حاضر بودیم، بشنویم.

وی درباره برخی خبرهای مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه شخص رئیس‌جمهور و حضرتعالی(مشاور فرهنگی روحانی) از وزارت ارشاد خواستار محدودیت حضور رسانه‌های منتقد در نمایشگاه بوده‌اید؟ گفت:‌ خیر، چنین چیزی صحت ندارد. این یک دروغ است و نباید برای پیشبرد اهداف از دروغ استفاده کنیم.

2727

 

 

کد N1019574

وبگردی