آفتاب

ارتش یمن یک پایگاه نظامی سعودی را تسخیر کرد

ارتش یمن یک پایگاه نظامی سعودی را تسخیر کرد

واحد مرکزی خبر نوشت: نیروهای ارتش یمن بر پایگاه های نظامی شهر الربوعه عربستان سعودی سیطره یافتند.

به گزارش تلویزیونی العالم ، بخش رسانه ای وزارت دفاع یمن تصاویر ویدئویی از عملیات مهم ارتش و کمیته های مردمی این کشور علیه مواضع نظامی عربستان سعودی در داخل شهر الربوعه در استان عسیر منتشر کرد. این تصاویر نشان دهنده ورود نیروهای یمنی به داخل شهر الربوعه و سیطره آنان بر مواضع نظامیان سعودی است. نظامیان سعودی پس از درگیری شدید با نیروهای ارتش یمن عقب نشینی کردند.

نیروهای یمنی شمار زیادی از تجهیزات و خودروهای زرهی عربستان را  در این شهر منهدم کردند.

این شبکه  افزود :  نیروهای ارتش و کمیته های مردمی  یمن توانستند با تلاش های گروه های مسلح برای پیشروی در شهر تعز در جنوب غربی یمن مقابله کنند. نیروهای یمنی توانستند گروه های مسلح را به عقب برانند و منطقه دوباب ، پایگاه نظامی العمری و پایگاه نظامی 117 را از گروه های مسلح بازپس گیرند. ارتش یمن به پیشروی خود در منطقه مضاربه ادامه می دهد. یگان های مختلف ارتش یمن پیشروی مزدوران سعودی را از منطقه الضباب به داخل شهر تعز به شکست کشاندند. ارتش یمن توانست خطوط لجستیکی مزدوران سعودی را قطع کند.

شبکه تلویزیونی المیادین هم اعلام کرد: بر اثر حملات توپخانه ای ارتش و کمیته های مردمی یمن به پایگاه نظامی الطوال در جیزان عربستان سعودی شماری از نظامیان این کشور کشته و زخمی شدند.

همچنین ده ها هزار تن از شهروندان یمنی با راهپیمایی در صنعا ، سیاست های مداخله جویانه ائتلاف عربستان ، آمریکا و رژیم صهیونیستی در این کشور را محکوم کردند . تظاهرکنندگان ضمن تاکید بر ادامه مقاومت  یمن ، به سکوت جامعه بین المللی در برابر حملات جنگنده های متجاوز سعودی- آمریکایی اعتراض کردند .

49261

کد N1019450

وبگردی