آفتاب
دو ماه پس از واقعه اعلام شد؛

حمله ناکام به هواپیمای مسافربری انگلیسی در شرم‌الشیخ

حمله ناکام به هواپیمای مسافربری انگلیسی در شرم‌الشیخ

خلبان پرواز تامسون از لندن گفته هنگامی که حدود دو ماه پیش بر فراز شرم‌الشیخ در پرواز بوده یک موشک به سمت هواپیمایش شلیک شده است اما وی توانسته طی اقدامی از آن فرار کند. به مسافران این پرواز گفته نشد که تنها چند ثانیه تا وقوع فاجعه فاصله داشتند. این حادثه در 23 اوت و حدود دو ماه پیش از سقوط ایرباس روسیه رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، یک هواپیمای مسافربری انگلیس با 189 مسافر در زمان نزدیک شدن به شرم الشیخ مصر هدف شلیک ناموفق یک موشک قرار گرفت. خلبان این پرواز متوجه شلیک موشک شد و طی اقدامی از آن فرار کرد. این هواپیما به سلامت به زمین نشست و به گردشگران انگلیسی گفته نشد که تنها چند ثانیه تا وقوع فاجعه فاصله داشتند.

هواپیمای ایرباس روسیه اخیرا در شرم الشیخ با 224 مسافر سقوط کرد و براساس گزارش سان، افراطگرایان انگلیسی دقایقی پس از سقوط درباره جزئیات این توطئه در گفت‌وگویی آنلاین صحبت می‌کردند که توسط افسران اطلاعاتی آمریکا ردگیری شد.

وزارت حمل و نقل انگلیس تایید کرد که حادثه مذکور برای پرواز تامسون در 23 اوت و حدود دو ماه پیش از سقوط هواپیمای متروجت روسیه رخ داده است.

به گفته یک منبع مطلع، در آن زمان افسر اول مسوول هواپیما بود اما خلبان که در کابین حضور داشت می‌بیند که موشکی به سمت هواپیما می‌آید و دستور می‌دهد تا هواپیما برای عدم برخورد با موشک گردش به چپ داشته باشد. پنج فردی که در کابین حضور داشتند پس از فرود آمدن متوجه این واقعه شدند.

به کادر پروازی هواپیمای تامسون که به شدت ترسیده بود، پیشنهاد داده شد تا یک شب در مصر بمانند و پس از آن با یک هواپیمایی که چراغ داخلی و خارجی آن روشن نمی‌شود، مستقیما به انگلیس پرواز کنند. خطوط هواپیمایی تامسون در واکنش به این گزارش تنها گفته است: خطوط هوای تامسون تایید می‌کند که چنین حادثه‌ای در تاریخ 23 اوت از سوی پرواز TOM 476 گزارش شد.

این موشک همچنین توسط یک هواپیمای مسافربری دیگر هم رویت شد اما به کادر پروازی گفته شد که این موشک در جریان یک رزمایش مصر شلیک شده است. با این حال خدمه پرواز به شدت ترسیده بودند و از این حادثه میخکوب شدند.

انتهای پیام

کد N1019416

وبگردی