آفتاب
مدیرمسئول روزنامه جام‌جم:

باید حواسمان به گروه‌هایی که می‌خواهند آرامش انتخابات را برهم بزنند باشد

باید حواسمان به گروه‌هایی که می‌خواهند آرامش انتخابات را برهم بزنند باشد

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم گفت: گروه‌های سازمان یافته‌ای هستند که تاب دموکراسی نظام ما را ندارند. جریان‌های سیاسی کشور مواظب خرابکاری این گروه‌ها باشند.

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم گفت: گروه‌های سازمان یافته‌ای هستند که تاب دموکراسی نظام ما را ندارند. جریان‌های سیاسی کشور مواظب خرابکاری این گروه‌ها باشند.

بیژن مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مجلس در حوزه‌های مختلف به افراد متخصص، کاردان و متعهد نیاز دارد چون در همه حوزه‌ها قانون‌گذاری می‌کند در همه حوزه‌ها نیز به افراد کارشناس نیاز دارد. کسانی که احساس می‌کنند می‌توانند در حوزه‌ای خدمت کنند و وقت بگذارند در انتخابات آتی مجلس شرکت کنند.

وی ادامه داد: بعضاً در جلساتی از مجلس بسیاری از نمایندگان حضور نداشتند چرا که مشغله‌های خارج از نمایندگی‌شان زیاد است یا گاهی دیده می‌شود که نمایندگانی وجود دارند که در اکثر حوزه‌های تخصصی سواد لازم را ندارند. بخشی از رأی‌های ممتنع از روی همین بی‌تخصصی شکل می‌گیرد. اصلاً رأی ممتنع چه معنایی دارد؟ در برخی حوزه‌ خوب است که نماینده می‌گوید رأیم ممتنع است چون نمی‌توانم در این موضوع نظر دهم .

این فعال سیاسی همچنین گفت: یک نماینده باید نسبت به ویژگی‌هایی که در ارتباط با مردم است فعال باشد. یک فرد مردم‌گریز نمی‌تواند وارد مجلس شود. مردم‌داری ویژگی مهمی است که باید رعایت شود. مردم انتظار دارند در چهار سال یک نماینده‌ای که به او رأی داده‌اند به دنبال احقاق حقوق آنها باشد.

وی تصریح کرد: طبیعی است که نمایندگان باید نگاهی انقلابی و به‌روز در مورد مسائل کلان و سیاست‌های کشور داشته باشند. کسانی که احساس وظیفه می‌کنند باید کاندید شوند، اما اگر کسی فکر می‌کند فردی بهتر از او وجود دارد باید فضا را برای حضور آن فرد آماده کند.

مقدم ادامه داد: رقابت‌های خیلی جدی میان افرادی همسو شکل می‌گیرد و به درگیری‌هایی منجر می‌شود. اگر این نکته در نظر گرفته شود که فردی باتجربه و متخصص که زمان بیشتری هم دارد باید در مجلس حضور پیدا کند دیگر شاهد این درگیری‌ها نخواهیم بود و شکاف و اختلاف هم پیش نمی‌آید.

وی با اشاره به لزوم قانون‌مداری جریان‌های سیاسی در دوران انتخابات و پس از آن اظهار کرد: ما تنها دموکراسی پایدار در منطقه هستیم و به آن افتخار می کنیم. در اطراف ما کشورهایی هستند که اصلاً در عمرشان دموکراسی ندیده‌اند.دموکراسی پایدار ما خوش‌آیند خیلی‌ها نیست. می‌توانیم بگوییم انتخابات سال 88 با 85 درصد مشارکت مردم یکی از بی‌نظیرترین انتخابات بوده است. بخشی از اتفاقاتی که بعد از آن انتخابات بوجود آمد حاصل ترس دشمن از حضور 85 درصد بود.

مقدم ادامه داد: مأموریت فردی و جمعی گروه‌ها و احزاب کشور برای انتخابات بعدی توجه به این نکته است. باید حضوری را رقم بزنیم که اعتبار جمهوری اسلامی ایران حفظ شود. باید از حالا مراقب انتخابات آتی باشیم؛ یک روزه‌ کاری از پیش نمی‌رود. اگر انتخابات بر محور قانون، دموکراسی، اخلاق و رقابتی درست باشد قطعاً نتیجه مثبتی خواهد داشت.

وی در پایان افزود: اگرهر کدام از نکات ذکر شده را رعایت نکنیم نتیجه منفی به دست خواهیم ‌آورد. تمام جناح‌ها و گروه‌های سیاسی حواسشان به گروه‌های سازمان یافته‌ای که می‌خواهند انتخابات ما را خراب کنند باشد تا آنها محکوم به شکست شوند.

انتهای پیام

کد N1019002

وبگردی