آفتاب

ادامه حملات ارتش و انصارالله به پایگاه‌های نظامی عربستان/سرنگونی جنگنده ائتلاف در صنعاء

ادامه حملات ارتش و انصارالله به پایگاه‌های نظامی عربستان/سرنگونی جنگنده ائتلاف در صنعاء

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک جنگنده ائتلاف را در استان صنعاء سرنگون کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمن (سبأ)، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه عملیات خود علیه ائتلاف متجاوز عربی یک جنگنده این ائتلاف را در استان صنعاء سرنگون کردند.

این نخستین بار نیست که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هواپیماها و پهپادهای ائتلاف متجاوز سعودی را سرنگون می‌کنند. پیشتر نیز چند هواپیمای وابسته به ائتلاف توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سرنگون شدند.

ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین حملات موشکی را علیه پایگاه‌های نظامی سعودی در "جیزان"، "نجران" و "عسیر" انجام دادند. آن‌ها پایگاه‌های "رجلا"، " العین الحاره" و چند پایگاه نظامی عربستان را بمباران کردند.

حملات ارتش و انصارالله یمن در حالی ادامه دارد که جنگنده‌های متجاوز سعودی نیز همچنان به حملات متجاوزانه خود علیه مناطق مختلف یمن ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر منابع یمنی اعلام کردند که هیات انصارالله و حزب کنگره مردمی با هدف مطلع ساختن رهبران خود از روند مذاکرات در عمان به صنعاء بازگشتند.

فرستاده سازمان ملل به یمن در حال حاضر تلاش می‌کند تا اواسط ماه نوامبر طرف‌های درگیر یمنی را بار دیگر به سر میز مذاکره برای حل بحران بکشاند.

انتهای پیام

کد N1018359

وبگردی