آفتاب

معرفی نخست‌وزیر موقت در رومانی

معرفی نخست‌وزیر موقت در رومانی

رئیس‌جمهوری رومانی، وزیر آموزش این کشور را به عنوان نخست‌وزیر موقت و جانشین ویکتور پونتا که در پی اعتراضات گسترده ضددولتی کناره‌گیری کرده بود، منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "کلوس ایوهانیس، "رئیس‌جمهوری رومانی "سورین کامپنو" وزیر آموزش این کشور را به عنوان نخست‌وزیر موقت منصوب کرد. این انتصاب پیش از مذاکرات با گروه‌های سیاسی درخصوص تشکیل دولت جدید صورت گرفته است.

پونتا پس از آتش‌سوزی در یک کلوپ شبانه در بخارست که منجر به کشته شدن 32 نفر و تظاهرات ده‌ها هزار مردم در خیابان که خواستار تغییر گسترده در دولت بودند، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

از سوی دیگر حدود 20 هزار معترض رومانیایی سومین روز از اعتراضات خود را در بخارست ادامه دادند و خواستار انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات قانونگذاری زودهنگام شدند.

شبکه تلویزیونی دی‌جی‌24 رومانی گزارش داد که این معترضان طی تظاهراتی صلح‌آمیز اقدام به مسدود کردن خیابان‌های مرکزی در بخارست پایتخت رومانی کرده بودند.

اعتراضات در بخارست زمانی شدت گرفت که فعالان سیاسی خواستار برکناری پونتا و اخراج شهردار منطقه‌ای بخارست شده بودند که مجوز کار را برای کلوپ شبانه‌ای که هفته گذشته در آتش سوخت، صادر کرده بود.

انتهای پیام

کد N1018080

وبگردی