آفتاب
تحولات فلسطین؛

شهادت یک جوان فلسطینی دیگر/تحرک مصر برای آشتی دادن مقامات فتح

شهادت یک جوان فلسطینی دیگر/تحرک مصر برای آشتی دادن مقامات فتح

شهادت یک جوان فلسطینی در جنوب شهر بیت لحم به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و تلاش مصر برای پایان دادن به شکاف داخلی فلسطینی ازجمله تحولات مربوط به فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع فلسطینی، یک جوان فلسطینی عصر روز پنجشنبه در جنوب شهر بیت لحم اشغالی توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، نیروهای این رژیم به سمت یک جوان فلسطینی که درصدد حمله با چاقو بود به آنها بود، آتش گشودند.

در همین راستا وزارت بهداشت فلسطین نیز شهادت مالک طلال الشریف از شهروندان الخلیل توسط نظامیان صهیونیست را تایید کرد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای انتفاضه سوم فلسطین با شهادت این جوان به ۷۶ نفر رسید که ۱۹ نفر از این شهدا کودک و زن هستند.

از سوی دیگر یک روزنامه مصری از تحرکات گسترده این کشور برای پایان دادن به شکاف داخلی فلسطین و تحقق آشتی ملی میان تمام گروه های فلسطینی خبر داد.

روزنامه الیوم السابع مصر به نقل از مقامات بلند پایه، نوشت: مقامات قاهره با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد ضرورت اتحاد فلسطینیان گفتگو کرده اند.

این روزنامه در ادامه نوشت: محمود عباس در جریان سفر به قاهره، پایان دادن به شکاف داخلی و پایان دادن به اختلافات با محمد دحلان از رهبران جدا شده جنبش فتح را بررسی می کند.

در همین راستا یک فرد نزدیک به محمد دحلان گفته است که وی با تلاش های مصر برای پایان دادن به شکاف داخلی و اختلافات داخلی جنبش فتح کاملا موافق است.

کد N1018038

وبگردی