آفتاب

دادگاه بحرین تابیعت ۵ شهروند این کشور را لغو کرد

دادگاه بحرین تابیعت ۵ شهروند این کشور را لغو کرد

دادگاهی در بحرین ۵ شهروند این کشور را به اتهام جاسوسی برای ایران به حبس ابد محکوم و تابعیت آنها را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، دادگاه بحرین در حالی این ۵ شهروند را به حبس ابد محکوم کرد که دو نفر متهمان حاضر در دادگاه اتهامات را رد کرده و تاکید کردند اعترافات زیر شکنجه از آنها گرفته شده است.

حکم دادگاه بحرین علیه شهروندان این کشور، اندکی پس از ادعای این کشور مبنی بر بازداشت ۴۷ نفر از اعضای یک شکبه تروریستی مرتبط با ایران صادر شد.

وزارت کشور بحرین مدعی شد که یک مخفیگاه سلاح و کارگاه ساخت مواد منفجره کشف کرده و این امر نشان دهنده تداوم مداخلات ایران در امور داخلی و تلاش برای ایجاد بی ثباتی و نا امنی در این کشور از طریق عملیات تروریستی سازمان یافته است.

در حالی این ادعاها مطرح می شود که مسئولان رژیم آل خلیفه مجوز برگزاری تجمع مسالمت آمیز در مقابل دفتر سازمان ملل متحد را صادر نکردند، قرار بود این تجمع روز جمعه در منامه پایتخت بحرین در حمایت از انتفاضه فلسطین برگزار شود.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند
رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر کشورهای عربی که در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می کنند

کد N1018014

وبگردی