آفتاب

فرانسه به شهروندانش در مورد سفر به شرم الشیخ هشدار داد

فرانسه به شهروندانش در مورد سفر به شرم الشیخ هشدار داد

وزارت خارجه فرانسه در پی سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا، اعلام کرد شهروندان این کشور از سفرهای غیر ضروری به شرم الشیخ اجتناب کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، یک منبع در وزارت خارجه فرانسه گفت: تا مشخص شدن نتایج تحقیق در این زمینه این تصمیم به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در نظر گرفته شده است.

پاریس بر خلاف لندن و واشنگتن که احتمال داده اند دلیل سقوط هواپیما ممکن است انفجار باشد، در این زمینه اظهار نظر نکرده و تا کنون به شهروندان خود که از نوار غزه به طابا و شرم الشیخ تردد می کنند، هشدار نداده بود.

در همین حال سندیکای آژانس های سیاحتی فرانسه اعلام کرد که این آژانس ها پروازهای خود را از فرودگاه شرم الشیخ انجام نمی دهند.

طبق اعلام آژانس های گردشگری فرنسه صدها گردشگر فرانسوی درحال حاضر در مصر حضور دارند که اکثر آنها به بازدید از مراکز فرهنگی رفته اند.

سفارت آمریکا در قاهره نیز به شهروندان این کشور توصیه کرده تا زمان مشخص‌ شدن نتیجه تحقیقات درباره سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینا از هرگونه سفر به صحرای سینا خودداری کنند.

هواپیمای مسافری ایرباس ۳۲۱ شرکت هوایی روسی کوگالیم اویا (متروجت) که شنبه از شرم الشیخ به مقصد سن پترزبورگ در پرواز بود، در صحرای سینا سقوط کرد و تمام سرنشینان آن کشته شدند.
 

کد N1017982

وبگردی