آفتاب

تاکید پادشاه اردن بر حمایت از ملت فلسطین درقبال تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها

تاکید پادشاه اردن بر حمایت از ملت فلسطین درقبال تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها

پادشاه اردن بر حمایت کشورش از مقاومت مردم فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و حرم قدس شریف تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اردن، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با هیئتی متشکل از شخصیت‌های مذهبی فلسطین عنوان داشت: ما در کنار فلسطینی‌ها ایستاده‌ایم و از مقاومت آنها در برابر تجاوزات اسرائیل علیه مسجدالاقصی و حرم قدسی حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه افزود:‌ اردن با هرگونه تلاش برای تغییر اوضاع تاریخی در مسجد الاقصی و حرم شریف که 144 دونم را در بر می‌گیرد مخالف است و موضع اردن در این قبال تغییر نکرده است.

ملک عبدالله دوم تاکید کرد: اردن همواره بر محافظت از شرایط کنونی که به دوره قبل از اشغال قدس در سال 1967 بر می‌گردد تاکید دارد. همانطور که پیشتر اعلام کرده بودم اردن می‌تواند از گزینه‌های دیپلماتیک و قانونی برای زیر نظر گرفتن اوضاع و میزان پایبندی نخست وزیر اسرائیل به تعهداتش استفاده کند.

وی در ادامه افزود:‌ ما همواره در حال رایزنی با کشورهای غربی هستیم و آنها آماده همکاری با ما هستند. در خصوص نصب دوربین‌های نظارتی در مسجد الاقصی و حرم قدسی شریف باید بگویم این پروژه‌ایست که از سوی وزارت اوقاف و با همکاری مسئولان فلسطینی انجام می‌شود تا تمام اتفاقات پیرامون مسجد الاقصی و حرم قدس شریف را زیر نظر بگیرد و این مسئله به شش هفته وقت نیاز دارد.

انتهای پیام

کد N1017792

وبگردی