آفتاب
بزرگداشت آیت‌الله علوی

ایمانی: مراقب انتشار برخی متن‌ها در فضای مجازی باشیم

ایمانی: مراقب انتشار برخی متن‌ها در فضای مجازی باشیم

نماینده ولی فقیه در استان فارس، بزرگداشت و گرامیداشت علما، مفاخر و روحانیت را به مثابه تجلیل از علم، تقوا و فقاهت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در مراسم گرامیداشت حضرت علی‌ابن حمزه(ع) و بزرگداشت آیت‌الله محمود علوی، بیان کرد: انگیزه بزرگداشت علما، تکریم و احترام به مقام خدمت به اسلام، فقیه اهل بیت(ع) و ترویج معارف عالی دین است.

وی با بیان این‌که «افکار و اندیشه‌های علما مشعل و علامت شناخت راه درست است» افزود: اینگونه مراسم به معنی تکریم علم، تقوا، فقه و فقاهت است که باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر این‌که «نسل امروز و فردا باید شناخت کامل از بزرگان و علما داشته باشند» گفت: برگزاری اینگونه بزرگداشت‌ها موجب می‌شود جوانان نسل امروز و فردا بدانند که چه مفاخر ارزشمندی در جامعه آنان بوده و زیسته‌اند، بزرگان و مفاخری که می‌توان برای تشخیص راه درست در زندگی از تفکرات و سخنان آنان استفاده کرد.

ایمانی با بیان این‌که «باید مراقب انتشار برخی متن‌ها در فضای مجازی و رسانه‌ها باشیم» گفت: گستردگی فضای مجازی و ارتباطی می‌طلبد که در انتشار متن‌ها مراقبت کنیم،‌ اینکه چه مطلبی، از بیان چه کسی و در چه فضایی منتشر می‌شود، بسیار اهمیت دارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان گفت: در زندگی تنها دو مسیر خدا و طاغوت وجود دارد، به همین دلیل باید برای مشخص کردن راه درست از تفکرات و سخنان بزرگان و علما بهره گرفت.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله علوی از بزرگان و علمای ایران و فارس به‌شمار می‌روند، اما متاسفانه نتوانسته‌ایم با استفاده از تاریخی شفاهی، شاگردان و نزدیکان آنان، کتاب‌ها و آثاری را تهیه کرده و منتشر کنیم تا مرجعی برای رجوع افراد در تشخیص راه درست زندگی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که افکار و اندیشه‌های این علما و بزرگان مشعل، علامت و تابلوی راهنما برای مشخص شدن مسیر راه درست است.

به گزارش ایسنا، این مراسم در بارگاه حضرت علی‌ابن حمزه(ع) در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام

کد N1017732

وبگردی