آفتاب
مقیمی:

بی‌طرفی عوامل اجرایی انتخابات گستره وسیعی است

بی‌طرفی عوامل اجرایی انتخابات گستره وسیعی است

معاون سیاسی وزیر کشور گفت، بی‌طرف بودن عاملان اجرایی انتخابات گستره وسیعی است که اگر به خوبی صورت گیرد پاسخ بسیاری از سوالات را می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در انتخابات بسیار مهم و اثرگذار است، اظهار کرد: در امر انتخابات دولت و وزارت کشور این پروژه را همراهی می‌کنند، اما به صورت مشخص مجری انتخابات وزارت کشور است.

مقیمی با اشاره به تخلفات انتخاباتی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد، گفت: تخلفات در چنین فضایی مثل تخلف در فضاهای معمولی است که در صورت ارتکاب جرم دادستان به عنوان مدعی العموم ظاهر می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک تصریح کرد: ما از 25 مرحله انتخابات تا به الان 23 مرحله آن را به صورت الکترونیک برگزار می کردیم که تنها دو مرحله شمارش آراء و اخذ رای به صورت دستی انجام می‌شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: در دوره قبل انتخابات تجاربی به دست آمده که از آنها استفاده خواهیم کرد، وزارت کشور در رابطه با انتخابات الکترونیک باید از وجوه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن اطمینان پیدا کند و بعد منتظر تائید شورای نگهبانی باشد که امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی این کار انجام شود.

مقیمی تاکید کرد: در این انتخابات افراد باید هم شناسنامه و هم کارت ملی به همراه داشته باشند، احتمال دارد برخی کارت ملی نداشته باشند که سازمان ثبت احوال آمادگی صدور کارت ملی را برای هموطنان دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کاندیداهای احتمالی در شهرها برنامه‌های تبلیغاتی خود را با سخنرانی و شرکت در جلسات آغاز کرده‌اند، آیا این تخلف است و برنامه‌ وزارت کشور در این راستا چیست، گفت: داوطلبین احتمالی اگر فعالیتی که انجام می‌دهند از مصادیق انتخاباتی باشد که مرتکب تخلف شده‌اند و این موضوع بررسی می‌شود اما اگر صحبت‌های آنان عمومی باشد و درباره اصل انتخابات این جرم نیست.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره شدت گرفتن برگزاری جلسات ملاقات عمومی نمایندگان فعلی مجلس با مردم در شهرستان‌ها ‌اظهار کرد: نمایندگان فعلی مجلس تا تاریخ 7 خرداد سال 95 نماینده هستند و در حوزه انتخابیه خود حضور پیدا می‌کنند، اما اینکه اگر فردی با انگیزه تبلیغی این کار را انجام دهد مردم به خوبی متوجه می‌شوند و فریب اینگونه اقدامات را نمی‌خورند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نظارت استصوابی شورای نگهبان، گفت: در قانون اساسی شرح وظایف در حدود اختیارات هیات‌های اجرایی کاملا مشخص شده و قانون‌گذار آن را تصویب کرده است. تمام تلاشمان این است که هیات‌های نظارت قانون را اجرا کنند و بی‌طرف باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: بی‌طرف بودن گستره وسیعی است که اگر آن را به خوبی انجام دهیم بسیاری از سوالاتی که در اذهان عمومی است پاسخ داده خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1017716

وبگردی