آفتاب
«محمود الزهار»:

حماس نسبت به برقراری روابط حسنه با ایران اهتمام می ورزد

حماس نسبت به برقراری روابط حسنه با ایران اهتمام می ورزد

یکی از رهبران جنبش حماس در سخنانی اعلام کرد که این جنبش نسبت به برقراری روابط حسنه با ایران اهتمام می ورزد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما، محمود الزهار یکی از رهبران برجسته جنبش حماس اظهار داشت: انتفاضه قدس، به پروژه مذاکرات سازش ضربه وارد کرد. حوادث اخیر در کرانه باختری و قدس به معنای واقعی کلمه یک انتفاضه حقیقی به شمار می رود.

وی با بیان این مطلب افزود: این انتفاضه همانطور که برخی گمان می کنند از بین نخواهد رفت. این انتفاضه وارد دومین ماه خود شده است و ادامه خواهد داشت و به معنای واقعی به اهداف خود خواهد رسید.

الزهار در ادامه گفت: جنبش حماس نسبت به رابطه حسنه با تمامی کشورهای عربی و اسلامی از جمله ایران اهتمام می ورزد و این جنبش هرگز در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نکرده است. ما تمامی اتهاماتی که در این زمینه متوجه حماس است و گفته می شود این جنبش در صحرای سیناء مصر فعالیت دارد را رد می کنیم.

این رهبر حماس اظهار داشت: غزه تاکنون شاهد ۳ جنگ بوده است و قادر به پایداری در جنگ است ولی ما جنگ را آرزو نمی کنیم اما اگر جنگی به این منطقه تحمیل شود جنبش حماس با آن مقابله خواهد کرد و پیروز خواهد شد.

گفتنی است «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر شب گذشته در گفتگویی اعلام کرده بود: رابطه مصر با حماس قطع نشده است اما در سطح دستگاه های امنیتی است.

کد N1017654

وبگردی