آفتاب

اتحادیه اروپا: روسیه از توافق مینسک تبعیت نمی‌کند

اتحادیه اروپا: روسیه از توافق مینسک تبعیت نمی‌کند

رئیس شورای اروپایی گفت: روسیه به صورت کامل از موارد موجود در توافق صلح مینسک برای حل بحران اوکراین تبعیت نمی‌کند و این مسئولیت بر عهده اتحادیه اروپاست تا تحریم‌های موجود علیه روسیه را پیش از پایان سال جاری میلادی بار دیگر مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی در مطلبی در توییتر خود نوشت: کاملا مشخص است که توافق مینسک به صورت کامل محقق نشده است و این مسئله بر بررسی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو اثر می‌گذارد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت کردند که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه باید تا زمان تحقق کامل توافق آتش بس مینسک در اوکراین باقی بماند.

توافق مینسک ضرب الاجلی را تا پایان سال جاری میلادی برای اوکراین در نظر گرفته که شامل به دست گرفتن کنترل مجدد مرزهای شرقی این کشور می شود.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه 31 ژانویه 2016 منقضی خواهد شد اما این درحالیست که 28 کشور عضو اتحادیه اروپا هنوز بر انقضای این تحریم‌ها به توافق نرسیده‌اند.

دونالد تاسک همچنین گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا به دنبال تسهیل تحریم‌ها علیه روسیه با توجه به کمک این کشور در مقابله با داعش در سوریه است رد کرد و ادامه داد: اقدامات روسیه برای مقابله با داعش تاکنون بی نتیجه بوده است.

انتهای پیام

کد N1017624

وبگردی