آفتاب
وزیر کشور در طبس:

مذاکرات نتیجه استمرار واقعه۱۳ آبان است/طبس موتور محرکه انقلاب

مذاکرات نتیجه استمرار واقعه۱۳ آبان است/طبس موتور محرکه انقلاب

بیرجند- وزیر کشور با بیان اینکه ۱۳ آبان نباید تبدیل به خاطره شده و فراموش شود اظهار کرد: مذاکرات را روشی قانونی دانسته و آن را نتیجه استمرار واقعه ۱۳ آبان و ایستادگی ملت ایران در برابر ظلم می دانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی شامگاه چهارشنبه در جمع مردم طبس ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان در خصوص مذاکرات برجام گفت: ما مذاکرات را روش قانونی می‌دانیم و امروز ایران در جایگاه خوبی قرارگرفته و ملت ایران عزتمند شده است.

 وی با بیان اینکه به پای میز مذاکره آمدن قدرت های جهان نتیجه استمرار حماسه مردم  در ۱۳ آبان است ادامه داد: این نتیجه حاصل استمرار ۱۳ آبان است که باید حفظ شود و لذا این موفقیت‌ها را باید شاکر باشیم زیرا لطفی است که از رهبری و هدایت‌های ایشان نصیبمان شده است.

وی یوم الله ۱۳ آبان را برای ملت ایران روز بسیار بزرگی خواند و گفت: آمریکا نمی‌داند که عزت و غیرت مردم با اعتقادات دینی آن‌ها گره‌خورده است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران تابع امامی هستند که پیوسته «هیات منه الذله» را به زبان جاری می‌کرد، افزود: واقعه ۱۳ آبان باید گرامی داشته شود و نباید تبدیل به خاطره شده و فراموش شود.

طبس موتور محرکه انقلاب

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه نام طبس نام با انقلاب و مجاهدت و شهادت عجین شده است، ادامه داد: در این منطقه توفیقی بوده است که شکست خفت‌بار قدرت جهانی یعنی آمریکا رقم خورده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه حادثه شکست آمریکا در صحرای طبس موتور محرکه انقلاب شد، بیان کرد: این امر موجب شد نیروهای انقلابی بتوانند زمینه پیروزی را در ۲۲ بهمن فراهم کنند لذا طبس می‌تواند موزه‌ای برای ایرانیان شود.

وی با بیان اینکه طبس با توجه به مسیری که در انقلاب طی کرده به شکوفایی رسیده است، گفت: امروز در معرض رسانه‌های بیگانه که شبانه‌روز خانواده‌ها را بمباران رسانه‌ای می‌کنند قرار داریم و این مسئله را باید به‌عنوان تهدید جدی در نظر گرفت.

رحمانی فضلی گفت: امروز بعد از ۳۶ سال از عمر انقلاب ما در جایی هستیم که دشمنان حتی تصورش را هم نمی‌کنند.

مردم محور اقتصاد مقاومتی

وی با بیان اینکه این موفقیت‌ها شروع راه بزرگی است که در منطقه داریم، افزود: گام بعدی دولت این است که بتوانیم پاشنه آشیل کشور از همه دیدگاه‌ها ببینیم و در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه امروز از ظرفیت‌های مناطق استفاده نمی‌شود، افزود: شهرستان طبس از نظر معادن بهشتی شمرده می‌شود و سرزمینی خوب از نظر کشاورزی و نیروی انسانی تحصیل‌کرده است.

وزیر کشور عنوان کرد: ظرفیت عظیمی در سراسر استان خراسان بزرگ وجود دارد چرا نباید این منطقه با این‌همه ظرفیت به توازن و تعادل برسد؟

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی محورش تکیه‌بر مردم است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌نگر است و یک‌چشم به دنیا و بازارهای دنیا و چشم دیگر به داخل است.

وزیر کشور افزود: دولت در دو هفته قبل طراحی مناسبی انجام داده که به رهبری ارائه کرده و در بودجه سال ۹۵ و ۹۶ پیاده شود.

وی ادامه داد: این طرح برای ارائه یک الگوی اقتصاد مقاومتی که پایه‌ها نلرزد ارائه‌شده است.

تخریب اسلام هدف شکل‌گیری گروه تروریستی داعش

رحمانی فضلی در خصوص موضوع انتخابات هم گفت: پنج سال است سوریه، لبنان و اخیراً یمن و عراق زیر بمباران قرار دارند و سرمایه هایشان را تقریباً ازدست‌داده‌اند که باید گفت این‌ اهداف همه سازمان‌یافته است.

وی بیان کرد: داعش را ساخته‌اند تا با دولت‌های مستقر هر روز جنگ پیاده کند و این نشان از این است می‌خواهند چهره اسلام را نامناسب جلوه دهند.

انتخابات به عرصه رقابت‌های سازنده سیاسی برای نمایش اقتدار ملی تبدیل شود

وزیر کشور افزود: دشمن در طی سالیان متفاوت برای ایران روش‌های مختلف جنگ را تجربه کرده و با شکست مواجه است.

وی ادامه داد: انتخابات در این دوره باید به عرصه‌های رقابت‌های سازنده سیاسی برای نمایش اقتدار ملی تبدیل شود.

رحمانی‌فضلی با تأکید بر اینکه باید شکوه حضور مردم در انتخابات بیش از قبل باشد، گفت: برای این باید تلاش کنیم تا انتخاباتی رقابتی، قانونی و سالم برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه تمام کسانی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند و رأی مردم را می‌گیرند نماینده قانونی ملت ایران هستند، افزود: ما می‌دانیم و می‌فهمیم که دشمنان پشت مرز ایستاده‌اند لذا باید مجلسی قوی و پرتوان و باتجربه و مردم‌نگر را بسازیم.

وزیر کشور بیان داشت: در این راه باید همگی تلاش کنیم و قدر این شرایط را بدانیم و وحدت و انسجام داخلی را حفظ کنیم و کاری کنیم که رضایت مردم برقرار باشد.

کد N1017161

وبگردی