آفتاب
دادستان انتظامی قضات کشور خبرداد:

تقویت معاونت پیشگیری قوه قضاییه برای کاهش وقوع جرم

تقویت معاونت پیشگیری قوه قضاییه برای کاهش وقوع جرم

دادستان انتظامی قضات کشور گفت: به منظور کاهش وقوع جرم، معاونت پیشگیری قوه قضاییه تقویت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، حجت‌الاسلام موحدی آزاد با حضور در شهرستان رامسر گفت: وحدت و همدلی میان مردم و مسئولین وجود دارد که باعث دلگرمی مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسان غرق در دو نعمت امنیت و سلامت است که نباید از آن غفلت کند، تصریح کرد: آرامش و امنیتی در کشور برپاست که ما می‌توانیم مدتها به مسافرت برویم و بدون اینکه نگران هیچ چیزی باشیم.

او درباره آرامشی که در کشور مهیا شده است، گفت: این آرامش را مدیون شهدا و جانبازان و رهبری می‌دانیم و باید پاسدار این امنیت و آرامش باشیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی از افراد از این آرامش کسب درآمد کردند و این امر سوءاستفاده است که بخواهیم به دنبال رانت‌خواری و سوءمسئولیت باشیم، عنوان کرد: بسیاری از پرونده‌هایی که علت تشکیل آنها بحث تحریم بوده اینگونه رخ داده است، بعضی افراد را اعتماد می‌کردیم تا کارهایی را انجام دهند، اما سوءمسئولیت می‌کردند و به دنبال منافع خودشان بودند که آثار زیان باری به زندگی دنیوی آنها وارد می‌شود.

دادستان انتظامی قضات کشور با اعلام اینکه در این سال همدلی و همزبانی دولت و ملت کاملا جاری است، عنوان کرد: قوای سه گانه امروز باهم کارها را پیش می‌برند و سیاست‌های کلان پیگیری می‌شود.

وی درباره کاهش جرایم کیفری گفت: قوه قضاییه در باب کاهش پرونده‌های کیفری، در حال تقویت معاونت پیشگیری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیشگیری بحثی علمی و ظریف است که نیاز به همکاری همه دستگا‌های ذیربط و حفظ فرهنگ دینی و فرهنگی، اجتماعی است.

وی افزود:بخش‌های مختلف با هم فکری هم پرونده‌های ورودی هم در بحث کیفری و هم در بحث حقوقی و حتی حل اختلاف را کاهش داده‌اند.

دادستان انتظامی قضات کشور جرایم عمدی سه ریشه اصلی دارد، عنوان کرد: تحصیل و مساله دینی و اعتقادی از دلایل عمده وقوع جرم است و در کنار آن فقر نیز ریشه اصلی وقوع جرم است.

انتهای پیام

کد N1017132

وبگردی