آفتاب

حمله پلیس فرانسه به دفاتر و خانه موسس حزب "جبهه ملی"

حمله پلیس فرانسه به دفاتر و خانه موسس حزب "جبهه ملی"

پلیس و بازرسان قضایی فرانسه امروز(چهارشنبه) دفاتر و خانه‌ بنیانگذار جناح راست افراطی این کشور موسوم به "جبهه ملی" را به منظور یافتن مدارک مربوط به اتهام فرار از پرداخت مالیات وی مورد حمله قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان ماری لوپن، بنیانگذار جناح راست افراطی فرانسه مشهور به "جبهه ملی" که 87 سال سن دارد پس از شنیدن خبر حمله پلیس به دفاتر و منزلش اظهار تعجب وخشم کرد. وی که در زمان وقوع این حمله در یک سفر خارجی به سر می‌برد ارتکاب هرگونه اتهامی از جانب خودش را رد کرد.

یک پایگاه خبری فرانسوی نیز گزارش داد که لوپن برای فرار از پرداخت مالیات یک حساب مخفی در کشور سوئیس دارد که توسط یکی از دستیارانش اداره می‌شود.

یک منبع خبری در وزارت دادگستری فرانسه اعلام کرد، دو عملیات تجسس دیگر نیز در راستای تحقیقات این پرونده در خانه‌های دستیار فعلی لوپن و یکی از دستیاران سابقش انجام شده است.

ژان ماری لوپن که اکنون دخترش، مارین لوپن، رهبری جبهه ملی را بر عهده دارد، اوایل سال جاری میلادی از حزبی که خودش تاسیس کرده بود به دلیل اختلاف با دخترش بر سر رهبری این حزب اخراج شد.

انتهای پیام

کد N1017028

وبگردی