آفتاب
114 روز تا انتخابات

همراه با آخرین اخبار انتخاباتی

همراه با آخرین اخبار انتخاباتی

در سیزدهمین جلسه ستاد انتخابات کشور که با حضور اعضای اصلی ستاد برگزار شد بر استمرار روند برگزاری دوره‌های آموزشی برای مجریان برگزاری انتخابات و عوامل اجرایی آن که حدوداً 960 هزار نفر هستند، تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، همچنین لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات در جلسه امروز چهارشنبه هیئت وزیران به تصویب رسید.

مشروح این اخبار به شرح زیر است:

حدوداً 16 داوطلب برای هر کرسی مجلس رقابت می‌کنند

بابک دین‌پرست قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور از مصوبات سیزدهمین جلسه ستاد انتخابات کشور خبر داد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور گفت: براساس بررسی‌های اولیه بعمل آمده، بیش از 4700 نفر داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهند بود که در نتیجه برای هریک از 290 کرسی نمایندگی مجلس، حدوداً 16 نفر داوطلب به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. البته این ارقام تقریبی و تخمینی بوده و قطعی نیست.

تصویب لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات

در جلسه روز چهارشنبه هیئت وزیران بررسی لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین مسایل مربوط به انتخابات به منظور ایجاد ساز و کار لازم برای قانونمند کردن فعالیت‌های مالی مربوط به انتخابات احزاب و تشکل‌های سیاسی مجاز و نامزدها ادامه یافت و ضمن تصویب این لایحه، مقرر شد که با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

دسترسی حداکثری شعب اخذ رای به تلفن همراه و ثابت

محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: در دو انتخابات مهم پیش رو در اسفندماه سال جاری شعبه‌های اخذ رأی استان از نظر دسترسی به تلفن همراه و ثابت، پوشش حداکثری خواهند داشت.

به دنبال برگزاری انتخاباتی پرشور، رقابتی و سالم در قزوین هستیم

ایوب رحیمی رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: برگزاری انتخاباتی پرشور، رقابتی و سالم را دنبال می‌کنیم.

وی در چهاردهمین جلسه ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به لزوم همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای انجام مطلوب انتخابات آینده اظهار کرد: توسعه اقدامات مورد نظر فرمانداری‌ها برای برگزاری امور انتخابات، اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان این‌که «فرمانداران به عنوان نمایندگان ارشد دولت در شهرستان‌های مختلف روند اجرایی انتخابات را مدیریت می‌کنند» افزود: همکاری عموم مردم و مسئولان با آن‌ها می‌تواند موجب توسعه خدمات قابل ارائه در این زمینه شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌ها از انجام هرگونه مصاحبه با رسانه‌ها درخصوص انتخابات و ارائه آمار شعب پرهیز کنند؛ چراکه این موضوع تا قبل از نهایی شدن در هیات‌های اجرایی مشخص نیست؛ بنابراین این اقدام را به مسئولان ستاد انتخابات واگذار کنند.

انتهای پیام

کد N1016712

وبگردی