آفتاب
سردار جلالی در همایش مشترک پدافند جامع:

آمریکا بزرگترین تولید کننده تهدید علیه ایران است

آمریکا بزرگترین تولید کننده تهدید علیه ایران است

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: آمریکا بزرگترین تولید کننده تهدید علیه ایران است و نباید فکر کنیم که مذاکرات به نتیجه رسیده و همه مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا جلالی در دومین همایش پدافند جامع (عامل و غیر عامل) که صبح امروز در تالار شهید مطهری ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد، اظهارداشت: پدافند غیر عامل باید تهدید عامل کشور را بی اثر کند. پدافند عامل و غیر عامل هر دو باید تهدید دشمن رد خنثی کنند.

وی موضوع تهدیدشناسی را عنصر اصلی پدافند غیر عامل دانست و ادامه داد: در این حوزه و موضوع با پدافند عامل اشتراک داریم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه یک موضوع مهم در پدافند عامل و غیرعامل دشمن شناسی است، گفت: وجود یک فرمانده هوشمند، بلندنظر و آینده نگر که طیف ترکیبی تهدیدات را می شناسد و با تشخیص درست هدایت این کشور را دنبال می کند، نعمتی برای کشور است.

جلالی گفت: بسیاری از توان کشور وابسته به شخصیت رهبری است. جدیترین مولفه قدرت غیرفیزیکی فرماندهی و رهبری است.

وی با طرح این سوال که چرا این کشور امروز امن ترین کشور منطقه است، ادامه داد: بیشترین فشار به این کشور وارد شد اما با فرماندهی و تشخیص رهبری، کشور را اداره کردند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزود: آمریکا در جنگ افغانستان و عراق دو دشمن بزرگ ما یعنی طالبان و صدام را از بین برد و بنا داشتند که ما را در این دو جنگ درگیر کنند اما اینطور نشد.

جلالی ادامه داد: در سال ۲۰۰۳، آمریکا ما را تهدید کرد که بر اساس بند ۶ مصوبه شورای امنیت، وقتی کشوری تهدید جهانی شناخته شد، می تواند بدون رضایت کشور ثالث، از آن عبور کند. آنها به دنبال این بودند که از ماهشهر و بندر امام وارد شده و از شلمچه عبور کنند و خطوط دفاعی عراق را در کویت دور بزنند، اما رهبری این جنگ را باطل تشخیص دادند.  

وی خاطرنشان کرد: برخی از جریانات سیاسی که امروز مدعی مبارزه با آمریکا شده اند، آنروز معتقد بودند که صدام توبه کرده و ما باید به او کمک کنیم و دنبال گرفتن فتوا برای حضور در جنگ به نفع صدام بودند.

برنده دو جنگ افغانستان و عراق بوده ایم

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: در چنین شرایطی تصمیم گیری برای کشور حساس است و درایت و هوشمندی می خواهد، که از یک طرف اقتدار سیاسی حفظ شود و اجازه ورود دشمن داده نشود.

جلالی تصریح کرد: ما وارد جنگ نشدیم اما برنده این دو جنگ (افغانستان و عراق) ما بودیم و تمام منافع مربوط به حضور آمریکا در افغانستان در قالب قدرت گرفتن محور شیعه به ما رسید.

وی با تاکید بر اینکه چهره ای متغیر از تهدید در شکل استحاله از درون و نفوذ خود را نشان می دهد، ادامه داد: رهبری انقلاب هشدار می دهند و خطوط دشمن را مشخص می کنند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به گزارش وزیر دفاع آمریکا برای اوباما گفت: در این گزارش آمده بود که به دلایل مختلف ما باید از رویارویی نظامی با ایران پرهیز کنیم. زیرا نمی دانیم طرف مقابل چه اندازه قدرت دارد و چگونه باید آن را کنترل کنیم.

جلالی تصریح کرد: دلیل دوم این گزارش این است که سرزمین و منطقه ای که ما می خواهیم با ایران درگیر شویم مهمترین منطقه استراتژیک است و اقتصاد و انرژی دنیا به آنجا وابسته است.

وی ادامه داد: در این گزارش آمده است که آمریکا باید با محوریت اسرائیل تهدید علیه ایران را حفظ کند و خود آمریکائی‌ها دو یا سه پله به عقب بروند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: این گزارش با تحلیل برخی از آقایان سیاسی فرق می کند که مرعوب قدرت دشمن هستند. اینطور نیست و این قدرت ماست که دشمن را عقب رانده و اگر آمریکا بتواند کاری انجام دهد، خود را درگیر ۱+۵ نمی کند. دلیل این مسئله قدرت نظامی ما است.

قدرت نظامی ایران؛ قدرتی تاثیرگذار

جلالی با اشاره به تمامی ضعف هایی که ممکن است در قدرت نظامی وجود داشته باشد، ادامه داد: اما این قدرت، قدرت تاثیرگذار است و دشمن را وادار به تسلیم کرده است.

وی با بیان اینکه آمرکائی‌ها می خواهند در جریان های داخلی تاثیر بگذارند، ادامه داد: مشکل آمریکا این است که در کشور ما حضور ندارد و رویکردشان خصمانه است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل ادامه داد: آمریکائی‌ها در اسنادشان می گوید مشکل جدی ما نسبت به ایران، نداشتن اطلاعات است. می گویند کانالهای اطلاعاتی ما، منافقین و صهیونیست ها هستند که انگیزه های شخصی دارند و می خواهند ما را در ایران درگیر کنند. وقتی ما اطلاعات این دو گروه را تست می کنیم، می بینیم غلط است.

جلالی اولین اولویت آمریکا در حضور رسمی در کشور ما و در قالب سفارت، کنسولگری و یا دفتر حفظ منافع عنوان کرد و تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند اگر آمریکائی‌ها تاکنون بهانه شان این بود که ما دفتر حفظ منافع در آمریکا داریم، آن را نیز تعطیل کنید.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آمریکائی‌ها می خواهند کاری کنند که جریان غرب گرا در درون کشور تقویت شود و نگذارند این جریان زمین بخورد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد: آمریکائی‌ها وقتی دیدیند دیپلماسی رسمی جواب ندارد، دیپلماسی ورزش، هنر، اقتصاد و امثال آن را در اولویت قرار می دهند.

جلالی افزود: دیپلماسی مک دونالد یک دیپلماسی آمریکائی است که در بقیه کشورها نیز اجرا شده است. آنها می گویند ما باید چرخه سازش را در ایران تئوریزه کنیم و سند این مسئله موجود است. از اینجا می توانیم بفهمیم که چرا برخی آقایان می گویند افرادی که در داخل نسبت به غرب مخالفت می کنند، نوعی آدم خشک مغز هستند.

وی با بیان اینکه آمریکائی‌ها حکومت ایران را مردمی قلمداد می کنند، ادامه داد: آنها به این نتیجه رسیده اند که اقتصاد موضوع اصلی مردم است و باید طوری القاء کنیم که حل مشکل اقتصادی مساوی با تحریم ها است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل ادامه داد: آمریکائی‌ها بعد از این مسئله می گویند علت تحریم ها مسئله هسته ای است و مذاکرات هسته ای جز با مذاکره با آمریکا حل نمی شود.

عده ای می خواهند چهره آمریکا را محبوب و دیپلماتیک جلوه دهند

جلالی افزود: برخی در کشور به دنبال این هستند که بگویند آمریکا قابل مذاکره است و می خواهند چهره آمریکا را محبوب و دیپلماتیک جلوه دهند که می توان با آن مذاکره کرد.

وی زنده نگهداشتن گزینه نظامی به پرچم داری صهیونیست ها با پشتیبانی آمریکا را تهدیدی جدی برشمرد و خاطرنشان کرد: تهدید دوم زنده نگهداشتن جنگهای نیابتی با محوریت آمریکا و عربستان است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه آمریکائی ها مایل نیستند در پسابرجام اقتصاد ایران بازسازی شود، گفت: آنها معتقدند اگر این اتفاق بیفتد به سمت موشکی و نهضت های آزادی بخش می رود.

جلالی با تاکید بر اینکه یک جریان جدی علیه ما در حال شکل گیری است، گفت: نظامی ها و غیر نظامی ها باید تهدید جدید را بشناسند. آمریکائی‌ها که خود بزرگترین منبع تروریست در دنیا هستند و همه گروه های تروریستی را خودشان تولید کرده اند و حجم زیادی پول و امکانات به آنها داده اند، از مبارزه با تروریسم صحبت می کنند.

آمریکا بزرگترین تولید کننده تهدید علیه ایران

وی آمریکا را بزرگترین تولید کننده تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و اظهارداشت: نباید فکر کنیم که با به نتیجه رسیدن مذاکرات، همه مشکلات حل می شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل در ادامه افزود: ممکن است عده ای در کشور به دلیل خوش‌خیالی، سهل‌اندیشی یا خیانت به سمت تقبیح استکبارستیزی با آمریکا بروند. امروز روز ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار و آمریکا است و این نماد باید حفظ شود.

جلالی تصریح کرد: گام اول در موضوع پدافند غیر عامل، فرهنگسازی و تبیین موارد برای مقابله با نفوذ دشمن، استحاله ای از درون و مقابله با نمادهای آن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع بعدی مقابله با جریان تئوریزه کننده سازش با غرب که چاره آن تقویت انقلابی است.

کد N1016627

وبگردی