آفتاب

افزایش چشم‌گیر حملات نیروهای یمنی به پایگاه‌های عربستان/ هشدار درباره وضعیت غذایی در یمن

افزایش چشم‌گیر حملات نیروهای یمنی به پایگاه‌های عربستان/ هشدار درباره وضعیت غذایی در یمن

با تداوم تجاوزات عربستان و همپیمانانش در یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور حملات خود به پایگاه‌های نظامی سعودی را به شکل چشم‌گیری افزایش داده‌اند. از سوی دیگر سازمان ملل نیز نسبت به وخیم‌تر شدن وضعیت امنیت غذائی در یمن هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از العهد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز سه شنبه حملات شدیدی را علیه پایگاه‌های نظامی سعودی انجام دادند و نیروگاه برق در پایگاه المصفق را گلوله‌باران کردند. در نتیجه این حمله صدها سرباز عربستانی پا به فرار گذاشتند.

ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین عملیات نظامی گسترده‌ای را در منطقه الربوعه واقع در شهر عسیر عربستان انجام دادند که به منهدم شدن چهار خودرو زرهی و تجهیزات نظامی دیگر سعودی‌ها انجامید.

ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین حملات توپخانه‌ای را علیه فرماندهی گارد مرزی المحاضی و پایگاه‌های نظامی در کوه‌های الشیبانی و پایگاه ملطه و زبنه انجام دادند. پایگاه المشقف عربستان نیز هدف حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی قرار گرفت.

از سوی دیگر استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که برنامه جهانی غذا نسبت به وخیم‌تر شدن وضعیت امنیت غذائی در یمن هشدار داده و اعلام کرده است که 10 استان از مجموع 22 استان یمن از فقدان امنیت غذائی رنج می‌برند.

وی گفت: یمن از جمله کشورهایی است که بالاترین میانگین سوء تغذیه در میان کودکان را در جهان دارد. برآوردها نشان می‌دهد که از هر پنج یمنی یک نفر از عدم امنیت غذائی رنج می‌برد و نیاز شدید به کمک‌های غذایی دارد.

دوجاریک تاکید کرد که باید به نهادهای انسانی اجازه داد که کمک‌های انسانی را به مردم یمن برسانند.

عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن نیز در دیدار با متیو تولر، سفیر آمریکا در ریاض درباره تلاش‌های اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن برای برقراری صلح میان طرف‌های یمنی و تحولات میدانی در این کشور بحث و گفتگو کرد.

سفیر آمریکا نیز بر "موضع ثابت کشور خود در حمایت از امنیت، ثبات و وحدت یمن" تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N1016496

وبگردی