آفتاب

دیم‌کاران رامشیری محروم از پوشش بیمه‌ای محصولات

دیم‌کاران رامشیری محروم از پوشش بیمه‌ای محصولات

مدیر جهاد کشاورزی رامشیر گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی اراضی دیم شهرستان را از پوشش بیمه خارج کرده که این مساله موجب نگرانی کشاورزان رامشیر شده است.

مصطفی هنرمندیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا محصولات دیم شهرستان را دوباره تحت پوشش بیمه قرار دهیم اما تاکنون نتیجه‌ای در این زمینه حاصل نشده است.

وی افزود: کشت آبی رامشیر از اواسط آبان‌ماه تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار خواهد گرفت و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

هنرمندیان با اشاره به آغاز کشت پاییزه در این شهرستان تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر، زمین‌های کشاورزی کاملا شرایط مناسبی برای کشت دارند و پیش بینی می‌شود سال خوبی برای کشاورزان رامشیر رقم بخورد. تاکنون در سطح 500 هکتار گندم، 20 هکتار کلزا و 200 هکتار جو به صورت آبی و 1000 هکتار گندم و 150 هکتار جو به روش دیم کشت شده است. پیش بینی می‌شود در کشت پاییزه امسال حدود 22 هزار هکتار گندم به صورت آبی و 25 هزار هکتار گندم دیم در رامشیر کشت شود.

وی افزود: بارندگی امسال در 50 سال گذشته در شهرستان بی‌سابقه بوده است و این بارش به کاهش شوری خاک و آب کمک بسزایی می‌کند.

انتهای پیام

کد N1016453

وبگردی