آفتاب
آمریکا همچنان شیطان بزرگ/۱۴

حاجی بابایی: آمریکا برای نفوذ در ایران از درِ دوستی وارد شده است

حاجی بابایی: آمریکا برای نفوذ در ایران از درِ دوستی وارد شده است

وزیر سابق آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه رویکرد آمریکا نسبت به ما تغییر نکرده، گفت: تنها تفاوت رفتار آنها نسبت به گذشته این است که امروز برای نفوذ در کشور ما از درِ دوستی وارد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش در حاشیه مراسم امروز راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار مهر درباره میزان توجه مسئولان به مقوله استکبارستیزی و نفوذ، گفت: وقتی ادعای ما این است که در یک شرایط برابر و به اصطلاح برد – برد مذاکره کرده‌ایم، پس باید در عملکرد و رفتار خود مراقب باشیم که طرف مقابل کوچکترین حرکتی برای زیاده‌خواهی و نفوذ انجام ندهد.

وی تاکید کرد: اگر روند مذاکرات و پس از آن را با قدرت پیش برده‌ایم و مدعی این بحث هستیم، باید مراقبت کنیم که آمریکا در گفتار و رفتار خود خطاب به ما کوچکترین حرف برتری‌جویانه‌ای نزند.

وزیر سابق آموزش و پرورش تصریح کرد: در کشور ما همیشه نگاه‌های رنگارنگی در بین بخشی از مسئولان به نوع مذاکره و عادی‌سازی رابطه با آمریکا مطرح بوده است؛ امروز هم زمزمه‌هایی از این قبیل توسط برخی‌ها مطرح می‌شود.

حاجی‌بابایی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، ماهیت کشور و نظام ما به گونه‌ای است که با این حضور جوانان و دانش‌آموزان انقلابی، یک قدم در مقابل آمریکا عقب‌نشینی نخواهد شد. البته نفوذ، بزرگترین خطری است که امروز احساس می‌کنیم، چرا که آمریکا تصور کرده است می‌تواند از مسیر اقتصاد و مبادله هیات‌های اقتصادی و شرایط بعد از برجام، وارد کشور ما شود.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نتیجه مذاکرات را که همان برجام است با شرایطی تائید کردند و یک قدم بعد از آن را نفی کردند. لذا توقع ما از همه مسئولان این است که با صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری که خودشان پرچمدار این مساله شده‌اند، کسی نباید یک قدم عقب‌تر یا جلوتر از ایشان حرکت کند.

این وزیر دولت دهم تاکید کرد: خطر نفوذ به ویژه در عرصه‌های فرهنگی و آموزشی در تمام سال‌های پس از انقلاب وجود داشته و امروز هم به طور جدی وجود دارد و آمریکا نیز هیچ تغییری نسبت به گذشته نکرده است؛ تنها تفاوت رویکرد آمریکا این است که امروز از درِ دوستی با ما وارد شده تا نفوذ کند و این باید آویزه گوش همه مسئولان و جریان‌های سیاسی باشد.

حاجی‌بابایی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره جلوگیری از سوزاندن پرچم‌های آمریکا در برخی مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار داشت: اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد، قطعاً در مغایرت با سیاست‌ها و آرمان‌های نظام است و اگر این اتفاق افتاده باشد، مسئولان باید برخورد کنند.

کد N1016418

وبگردی