آفتاب

کردستان در بارندگی‌های اخیر چه میزان خسارت دید؟

کردستان در بارندگی‌های اخیر چه میزان خسارت دید؟

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده، در بارندگی اخیر بیش از پنج میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌ها و به ویژه شبکه فاضلاب برخی از مناطق استان وارد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان،«امیر قادری» در جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان کردستان در محل سالن شهدای دولت استانداری، اظهار کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر بارش‌های مناسبی را در استان شاهد بودیم که نسبت به 22 سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

وی افزود: در کنار این بارش و نعمت الهی حوادث غیر مترقبه‌ای نیز اتفاق افتاد و متأسفانه خساراتی را نیز درپی داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: بلافاصله پس از وقوع بارندگی با تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران، وضعیت موجود بررسی و راهکارهای لازم برای کاهش آثار حادثه اخیر اتخاذ شد.

قادری یادآور شد: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان، این شورا آمادگی کامل هرگونه اقدام عملی و اجرایی را برای رویارویی با بحران‌ها و حوادث غیر مترقبه دارد تا خسارت احتمالی به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش های رسیده، در بارندگی اخیر بیش از پنج میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌ها و به ویژه شبکه فاضلاب برخی از مناطق استان وارد شده است.

معاون استاندار کردستان تصریح کرد: بر این اساس باید نسبت به جداسازی سامانه جمع‌آوری آب‌های سطحی معابر با شبکه انتقال فاضلاب به خصوص در شهر سنندج و دیگر شهرهای پرجمعیت استان اقدام شود تا در هنگام بارندگی زیرساخت‌ها و اموال عمومی و شهروندان دچار خسارت نشود.

وی در خصوص نحوه جبران خسارت مردم در بارندگی‌های اخیر نیز گفت: مردم باید با بیمه کردن سرمایه‌ها و اموال خود در هنگام بروز چنین حوادثی، از طریق پوشش بیمه‌ای نسبت به جبران خسارت خود اقدام کنند.

قادری تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید نسبت به دوگانه‌سوز کردن سیستم گرمایشی خود در فصول سرد سال اقدام کرده و تا در صورت برودت هوا و کاهش فشار شبکه انتقال گاز سریعاً از سوخت جایگزین استفاده کنند.

وی بر لزوم برگزاری مانور آمادگی مقابله با حوادث و بحران‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی استان در فصول سرد سال تأکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان توجه مدیران اجرایی استان به اخطاریه‌های سازمان هواشناسی برای مقابله با بحران در سطح استان را خواستار شد.

انتهای پیام

کد N1016355

وبگردی