آفتاب

رئیس‌حوزه ریاست مجلس درگذشت احمد چلبی را تسلیت گفت

رئیس‌حوزه ریاست مجلس درگذشت احمد چلبی را تسلیت گفت

ملت عراق به ویژه پیروان اهل بیت (ع)فرزندی فداکار،یاوری بزرگ،سیاستمداری باهوش، دلسوزی کم نظیر و ایران دوستی صادق و بصیر را برای همیشه از دست دادند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،‌ محمد جعفری، مشاورو رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی در پیامی درگذشت احمد چلبی نماینده مجلس و رئیس کنگره ملی عراق را به ملت شریف عراق تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت برادر و دوست بسیار عزیز و ارزشمند جناب آقای دکتراحمد چلبی موجب حزن و اندوه فراوان گردید. شخصیت مبارز و کم نظیری که عمر خود را صرف علم اندوزی و مبارزه برای آزادی مردم عراق نمود. او که می توانست با توجه به جایگاه علمی و ثروت مناسبی که داشت در غرب زندگی آسوده و مرفهی را داشته باشد با عشق وافر به اهل بیت علیهم السلام همت خود را صرف نبرد با رژیمی جنایتکار کرد تا ملت عراق در آزادی زندگی کند و عتبات مقدسه از سلطه ستمگران آزاد شود.

مرحوم چلبی با کیاست تمام دولت آمریکا را وادار به کاری کرد که در راستای منافع مردم عراق بود و آن سرنگونی رژیم صدام حسین و سپس برچیدن همه دستگاه های ظلم و ستم امنیتی، حزبی و نظامی آن حکومت بود.

ارتش آمریکا پس از آگاهی از آزادگی این مرد بزرگ، برای ترور وی شبانه به منزلش در بغداد حمله کرد و پس از آنکه موفق نشد، با یورش به دفتر کارش آنجا را غارت و همکاران دکتر را تحت تعقیب قرار داد. او تنها کسی بود که در مقابل رئیس جمهور آمریکا از جایگاه والای مرجعیت نجف مردانه دفاع کرد و بر ضرورت برگزاری انتخابات آزاد برای تدوین قانون اساسی عراق دفاع نمود.

ملت عراق به ویژه پیروان اهل بیت علیهم السلام ،فرزندی فداکار،یاوری بزرگ،سیاستمداری باهوش، دلسوزی کم نظیر و ایران دوستی صادق و بصیر را برای همیشه از دست دادند.

ازخداوند بزرگ برای آن سفر کرده آمرزش و مغفرت و برای خانواده و دوستان و همراهان او صبر و اجر مسئلت دارم.برای ملت شریف و رشید عراق سربلندی،سعادت و پیشرفت که آرزوی آن مرحوم بود درخواست می نمایم.

محمد جعفری

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام

کد N1016277

وبگردی