آفتاب

حضور بیش از 10 هزار ناظر در انتخابات پارلمانی میانمار

حضور بیش از 10 هزار ناظر در انتخابات پارلمانی میانمار

به طور کلی 10 هزار و 500 ناظر محلی و بین‌المللی تعیین شده‌اند تا بر انتخابات پارلمانی میانمار که هشتم نوامبر (17 آبان) برگزار می‌شود، نظارت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، اتحادیه کمیسیون انتخابات میانمار اعلام کرد، این ناظران شامل 1118 تن به نمایندگی از دیپلمات‌ها و هیئت‌های بین‌المللی نظارت بر انتخابات و 9406 تن به نمایندگی از سازمان‌های محلی نظارت بر انتخابات است.

اتحادیه کمیسیون انتخابات میانمار در بیانیه‌ای گفت که علاوه بر این ناظران، 290 تن از اعضای رسانه از 45 سازمان رسانه‌ای خارجی این انتخابات را پوشش خواهند داد. این کمیسیون در ادامه بیانیه خود از تمامی ناظران خواست تا از مجموعه قوانین این کمیسیون که مربوط به ناظران است و قوانین حاکم در میانمار به منظور اجتناب از جانبداری و تعصب، تبعیت کنند.

دو مرکز اطلاعات برای اعلام نتیجه انتخابات در "مرکز صلح میانمار" واقع در یانگون و دفتر اتحادیه کمیسیون انتخابات در نای‌پی‌تاو ایجاد شده‌اند که از روز انتخابات، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. بر اساس آمارهای این کمیسیون، به طور کلی 6040 نامزد از 91 حزب سیاسی و نامزد مستقل برای بیش از 1000 کرسی در سطح‌های مختلف پارلمان در این انتخابات رقابت خواهند کرد. کمیسیون مذکور 1163 حوزه انتخاباتی برای رای‌گیری در سه سطح پارلمانی در سراسر میانمار از جمله مجلس عوام، مجلس علیا و مجلس منطقه‌ای یا استانی که شامل نمایندگان قومی است، برپا کرده است.

از این 1163 حوزه انتخاباتی 330 حوزه برای کرسی‌های مجلس عوام، 168 حوزه برای مجلس علیا، 636 حوزه برای مجلس منطقه‌ای یا استانی و 29 حوزه برای نمایندگان قومی هستند. در همین حال 32 میلیون رای‌دهنده واجد شرایط در میانمار وجود دارد.

انتهای پیام

کد N1016091

وبگردی