آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

کاشانی‌پور: برجام تغییری در استکبارستیزی ما ایجاد نخواهد کرد

کاشانی‌پور: برجام تغییری در استکبارستیزی ما ایجاد نخواهد کرد

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان گفت: برجام یا عوض شدن دولت آمریکا هیچ تغییری در سیاست‌های استکبارتیزی ما ایجاد نخواهد کرد ولی نباید از یاد ببریم که کشور ما نیاز به وحدت دارد.

حسین کاشانی‌پور با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی ایسنا با اشاره به تلاش برای برگزاری هر چه پر شورتر مراسم 13 آبان امسال خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ایران با 1+5 وارد مذاکره شده است ولی هیچ تغییری در استکبارستیزی ما ایجاد نخواهد شد.

او ادامه داد: استکبارستیزی باعث برداشته شدن موانع و تحریم‌ها علیه کشور ما می‌شود. هم‌چنین امنیت و اشتغال را برای ما به همراه خواهد داشت.

رییس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان با تاکید بر این که تغییر در دولت آمریکا هیچ تغییری در سیاست‌های استکباری آمریکا ایجاد نمی‌کند، افزود: آمریکا باعث شد تا پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت برود ولی مقام معظم رهبری با ترسیم خطوط قرمز عزت کشور ما را حفظ کردند و شرایطی را فراهم کردند تا با نرمش قهرمانانه مقابل تحریم‌های ظالمانه ایستاده و زمینه نفوذ برای استکبار در داخل کشور از بین برود.

کاشانی‌پور با اشاره به تصویب برجام در مجلس و تایید شورای نگهبان خاطرنشان کرد: نامه مقام معظم رهبری نیز در قالب تایید مصوبه‌ها بود و شروطی را در رابطه با برجام مطرح می‌کردند که باعث سربلندی و عزت نفس ملت‌مان می‌شود. بنابراین از سوی دولت و دست اندرکاران امر لازم‌الاجرا هستند.

وی در رابطه با این که روی کار آمدن احزاب مختلف در آمریکا چه تاثیری در سیاست‌های ایران در قبال این کشور می‌تواند داشته باشد نیز گفت: تا وقتی ماهیت استکباری مستکبران که در راس آن‌ها آمریکا قرار دارد پا بر جا باشد مبارزه با استکبار ما نیز ادامه خواهد داشت و لازم است در سیزده آبان امسال فریاد مرگ بر آمریکا بلندتر از سال‌های گذشته طنین‌انداز شود و به قول مقام معظم رهبری هر چه فریاد داریم باید بر سر آمریکا بزنیم.

رییس ستاد برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان با تاکید بر فصل الاخطاب بودن نامه رهبری تاکید کرد: دولت باید در راستای رهنمودهای رهبری گام بردارد و موافقان و مخالفان برجام نیز باید در نظر داشته باشند نیازمند محور وحدت هستیم و این محور ولایت فقیه است. هم‌چنین درست نیست که از مسائل به ویژه برجام بهره‌برداری سیاسی و حزبی شود.

او ادامه داد: امام نیز تاکید داشتند که هیچ گاه نباید دست‌مان را به سوی آمریکا دراز کنیم چرا که ماهیت استکباری داشته و همواره می‌خواهد ملت‌ها را در زیر سلطه خود نگه دارد و این امر مخالف استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی ملت ماست.

رییس ستاد برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان با اشاره به حضورش در خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ضمن دعوت از آحاد مردم برای حضور در راهپیمایی روز دانش‌آموز گفت:‌ دانش‌آموزان و به ویژه دانشجویان در راس حماسه آفرینی سیزده آبان بودند و در حقیقت سیلی محکم را آن‌ها به گوش آمریکا زدند و حضور دانش‌آموزان در مقابل لانه جاسوسی نیز ضربه دیگری به مستکبران خواهد بود.

کاشانی‌پور با اعلام این که فردا با حضور دادستان کل کشور محاکمه نمادین برای آمریکا و مستکبران برگزار خواهد شد افزود: در این محاکمه اقدامات جنایت‌کارانه و زورگویی‌های آمریکا و همراهان آن مطرح و دادخواستی برای آن‌ها ارائه خواهد شد.

رییس ستاد برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره سیزدهم آبان گفت:‌ ایشان دستیابی به پیشرفت‌های علمی را مورد تاکید قرار داده و کاهلی و مشکل در سیاستگذاری‌ها مورد انتقاد قرار داده‌اند و با توجه به تاکید ایشان بر لزوم دستیابی به پیشرفت‌های علمی لازم است تا حس پویایی و تحرک در جامعه افزایش یابد و حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در روز 13 آبان مقابل لانه جاسوسی می‌تواند گامی در جهت اقتدار ملت باشد.

وی در رابطه با تفاوت سیزدهم آبان امسال با 13 آبان سال‌های گذشته این طور توضیح داد که از آبان 1343 تا امروز تغییری در ماهیت این روز ایجاد نشده است و مردم ماهیت استکبار ستیزی داشتند اما امسال با توجه به موقعیتی که در آن قرار داریم قرار است فریادهای مرگ بر آمریکا و شعارهای استکبارستیزی بلندتر از سال‌های گذشته فریاد زده شود.

رییس ستاد برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان در بخش دیگری از این گفت‌وگو به اقداماتی که آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز انجام داده است اشاره کرد و گفت: از نظر ما شکل‌گیری آمریکا ماهیتی استکباری دارد چرا که به گفته کاشف آمریکا آن‌ها در بدو ورود بومیان را قتل عام کردند تا در بین آن‌ها رعب و وحشت ایجاد کنند. هم‌چنین فلسفه مجسمه آزادی آن‌ها به نوعی تحمیل آن چه آن‌ها آزادی و دموکراسی می‌خوانند به سایر کشورهاست.

کاشانی‌پور ادامه داد: آن‌ها از تلاش برای کودتا گرفته تا کشتار دانشجویان دانش‌آموزان ما دست به هر نوع اقدامی زده‌اند و تا امروز توطئه‌های فراوانی را علیه ما انجام داده‌اند و تا وقتی لانه جاسوسی در سفارت آمریکا پا برجا بود آن‌ها به حیله‌گری‌های خود ادامه می‌دادند تا این که دانشجویان خط امام (ره) توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب کردند و آن‌ها به روش‌های جدیدی از جمله تلاش برای تجزیه‌طلبی و حمایت از منافقین و خارج کردن آن‌ها از فهرست گروه‌های تروریستی و هم‌چنین کمک‌های تسلیحاتی به آن‌ها روی آوردند.

او ادامه داد: در فاجعه کوی دانشگاه که سال 78 رخ داد آن‌ها زمینه‌هایی را برای ایجاد ناامنی در داخل کشور به وجود آوردند که با تدابیر رهبری این توطئه‌ها خنثی شد ولی در سال 88 حضور پرشور و گسترده مردمی در انتخابات را دیدند مجدداً دست به توطئه علیه کشورمان زدند که باز هم با هوشیاری رهبری و مسوولان کشور خنثی شد.

رییس ستاد برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان با بیان این که در آمریکا حدود 700 اتاق فکر در حال توطئه چینی علیه سایر کشورهاست، خاطرنشان کرد: آن‌ها با وجود این که از فتوای رهبری در خصوص منع استفاده از سلاح‌های اتمی خبر داشتند ولی باز هم به دلیل آن که توطئه‌های قبلی‌شان بی‌نتیجه مانده بود، بحث هسته‌ای را بهانه کردند تا مانع از پیشرفت‌های دانشمندان کشورمان شوند و در این مسیر از وضع تحریم‌ها گرفته تا ترور دانشمندان هسته‌ای ما از هیچ راهی مضایقه نکردند ولی باید بگویم آنقدر چهره استکباری آن‌ها برای همه نمایان شده است که با هیچ ترفندی نمی‌توان چهره آن‌ها را بزک کرد.

کاشانی پور در پایان با دعوت از آحاد مردم برای حضور پرشور در مراسم سیزدهم آبان گفت:‌ با توجه به ماهیت استکباری دشمنان ما به ویژه آمریکا لازم است تا با حضور در مراسم روز سیزدهم آبان ماه و سر دادن شعارهای ضد آمریکایی و فریاد مرگ بر آمریکا امنیت و آرامش را برای ملت‌مان به ارمغان بیاوریم چرا که سیاست‌های استکباری آن‌ها علیه کشورمان مانع از ایجاد شوق و امنیت و آرامش در ایران می‌شود.

انتهای پیام

کد N1015720

وبگردی