آفتاب
وزیر دفاع آمریکا:

اولویت ما دفاع از اسرائیل دربرابر ایران است

اولویت ما دفاع از اسرائیل دربرابر ایران است

«اشتون کارتر» با اشاره به همکاری های واشنگتن-تل آویو در زمینه های مختلف، اولویت دولت آمریکا را حمایت از این رژیم در برابر ایران ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا می گوید کشورش آمادگی خود برای همکاری با رژیم صهیونیستی در مقابله با اقدامات خرابکارانه ایران در منطقه را اعلام کرده است.

کارتر می گوید اسرائیل در زمینه های مختلف با آمریکا همکاری دارد و شریک این کشور در منطقه محسوب می شود و بدون نگاه به وضعیت ایران و توافق هسته ای، از هرگونه تحرک این کشور در خاورمیانه جلوگیری خواهد شد.

وی در مصاحبه با سایت آتلانتیک به سفر وزیر جنگ اسرائیل به منطقه اشاره کرد و گفت: بسیاری از فعالیت های مشترک آمریکا و اسرائیل در زمینه های امنیتی متوجه ایران است.

طبق معمول مقامات آمریکایی، کارتر نیز حمایت کشورش را از اسرائیل اعلام کرد و گفت: در هر شرایطی حمایت آمریکا از اسرائیل قطع نمی شود به خصوص این حمایت در عرصه نظامی همیشگی و دائمی است.

وی گفت سیاست آمریکا از سالهای دور حمایت از اسرائیل بوده است و هنوز هم این سیاست اولویت اول کاخ سفید و ارتش آمریکا محسوب می شود.

موشه یعالون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیراً در سفر به آمریکا نگرانی این رژیم از حضور ایران در سوریه را اعلام کرد. وی در دیدار با مقامات واشنگتن مدعی شد تل آویو از نفوذ ایران در بین کشورهای عربی نگران است چون امنیتش هر روز بیشتر از قبل تهدید می شود.

کد N1015719

وبگردی