آفتاب

گسترش مناسبات چین و آفریقا موضوع دیدار «وانگ یی» با «زوما»

گسترش مناسبات چین و آفریقا موضوع دیدار «وانگ یی» با «زوما»

وزیر امور خارجه چین در دیدار با رئیس اتحادیه آفریقا از سرمایه گذاری کشورش در زیرساختارهای بهداشتی و اقتصادی کشورهای آفریقایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزیر امور خارجه چین با «انکوسازنا زوما» رئیس اتحادیه آفریقا در پکن دیدار کرد. در این دیدار «وانگ یی» درباره مسائل مختلف با رئیس اتحادیه آفریقا مطرح کرد.

وی گفت: از نظر کشورش روابط متقابل با کشورهای آفریقایی اهمیت زیادی دارد و اظهار امیدواری کرد آینده این روابط گسترش بیشتری پیدا کند.

وزیر خارجه چین افزود: روابط دولت چین و کمیسیون های اتحادیه آفریقا به طور حتم روی گسترش روابط اقتصادی بین چین و کشورهای آفریقایی تاثیر می گذارد و همین امر اهمیت این رابطه را نشان می دهد.

جیپینگ رئیس جمهور چین نیز پیش از این از اقدامات دولت چین برای سرمایه گذاری در کشورهای آفریقایی خبر داده بود. قرار است در چارچوب مجمع همکاری چین-آفریقا، نشست سران چین و کشورهای آفریقایی ماه آینده در آفریقای جنوبی برگزار شود.

وانگ یی با اشاره به وعده رئیس جمهور کشورش یادآور شد که  چین با اتحادیه آفریقا و دیگر اعضای این مجمع برای استفاده از این فرصت برای تقویت وحدت و همکاری بین چین و آفریقا همکاری خواهد کرد.

رئیس اتحادیه آفریقا نیز دراین جلسه از سرمایه گذاری چین در کشورهای آفریقایی استقبال کرد و گفت کمک های چین در زمینه ارتقای بهداشت و ریشه کنی ابولا بسیار اهمیت دارد.

زوما گفت از نظر اتحادیه آفریقا کمک های چین به منظور تحقق توسعه پایدار در آفریقا یک کار ارزشمند و انسانی است و این اتحادیه همکاری خود را با دولت چین ادامه می دهد.

وی همچنین گفت اتحادیه آفریقا و کشورهای آفریقایی برای نشست آتی سران بسیار اهمیت زیادی قائل است.

کد N1015652

وبگردی