آفتاب

روسیه با معارضان سوری برای مبارزه با داعش به توافق رسید

روسیه با معارضان سوری برای مبارزه با داعش به توافق رسید

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در خصوص اقدامات مشترک علیه گروه تروریستی داعش با گروه های مخالف دولت سوریه به توافق رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از توافق این کشور با سران و فرماندهان میدانی گروه های مخالف دولت سوریه در خصوص اقدامات مشترک علیه گروه تروریستی داعش در این کشور خبر داد.

وزارت دفاع روسیه این توافق را در راستای کمک به حل و فصل بحران در سوریه اعلام کرد.

سخنگوی نیروی هوایی روسیه نیز در این باره گفت: گروه هایی که توافق مذکور با آن ها به امضاء رسید، علیرغم این که سال ها است با دولت بشار اسد در سوریه مبارزه می کنند، به دلیل افکار آنان در حفظ استقلال کشور سوریه و عدم وابستگی به تروریست ها می توانند در مبارزه با گروه های مختلف تروریستی مؤثر باشند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم که این گام بتواند نقطه عطفی در حل و فصل بحران سوریه به شمار آید.

این مقام نظامی روس تأکید کرد: توافق اقدام مشترک با گروه های مخالف دولت سوریه در این کشور از طریق هماهنگی حملات علیه تروریست ها با استفاده از کانال های تبادل اطلاعات معتبر صورت می گیرد.

روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

گفتنی است، مقامات روسیه در چارچوب قطعنامه شماره ۳۳۱۴ مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده اند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی است.

کد N1015620

وبگردی